W grudniu 2015 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajęła TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszył się o 5,54 proc. i wyniósł 15 proc.
Drugie miejsce należało do Polsatu, który zanotował udział na poziomie 13,60 proc., po spadku w skali roku o 8,05 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,50 proc. i wyniósł 10,33 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVN, którego udział zmalał o 1,57 proc. do 10,05 proc.
Pierwszą piątkę zamyka TVP Info, które odnotowało największy wzrost w zestawieniu - udział tego kanału zwiększył się bowiem o 31,53 proc. do 6,80 proc.
Oczko niżej uplasowała się stacja TV Puls, która w zeszłym miesiącu miała 5,04 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,05 proc. Dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca dziewiątego (3,96 proc. udziału; w dół o 3,88 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-i-polsat-liderami-w-grudniu-tvp-info-mocno-do-gor-m-jak-milosc-hitem ##
Z kolei najwięcej w grudniu ub.r. straciła Eska TV - było to 31,03 proc. do 0,80 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 19. na 21.
W grupie komercyjnej 16-49 w grudniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,22 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 5,04 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,88 proc. do 12,25 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,87 proc., po spadku w skali roku o 11,39 proc.
Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP2 (8,59 proc.; w dół o 4,45 proc.).Pierwszą piątkę rankingu uzupełnia stacja TV Puls, której udział zmalał o 6,54 proc. do 6,43 proc. Dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,97 proc. udziału; w dół o 2,36 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła TVP Historia, której udział poszedł do góry o 34,34 proc. do 1,33 proc. Zaś najwięcej straciła Eska TV - było to 28,64 proc. do 1,42 proc. udziału.
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.











