W minionym tygodniu, tj. w okresie od 15 do 21 stycznia 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,19 mln widzów, co przełożyło się na 38,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się transmisja z niedzielnego konkursu drużynowego MŚ w lotach narciarskich w Oberstdorfie. Zawody te śledziło średnio 5,38 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 39,58 proc. udziału.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przeniesienie-jednego-z-dziesieciu-umocnilo-tvp1-ale-oslabilo-tvp2-szczegolowe-dane ##
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 20 stycznia na antenie tej stacji obejrzało 5,23 mln widzów (38,80 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,62 mln widzów (emisja 17 stycznia; 6. pozycja). 3,09 mln oglądających miały pokazane w niedzielę konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (10. pozycja).
Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 17 stycznia miał 3,86 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,07 proc.
Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę dwa dni wcześniej śledziło 3,83 mln widzów (23,77 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,05 mln osób, co dało Dwójce 33,03 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do relacji z drużynowego konkursu MŚ w lotach narciarskich w Oberstdorfie (1,47 mln widzów; 31,41 proc. udziału), a podium uzupełnia „Teleexpress” (1,44 mln widzów; 29,96 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,81 pkt. proc. do 11,27 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,54 proc., po spadku o 0,36 pkt. proc.
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,03 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,40 pkt. proc.
Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,12 pkt. proc. do 8,72 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,39 proc. do 39,56 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka. Jej średni udział wyniósł 3,91 proc. (spadek o 0,23 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,44 pkt. proc. do 11,97 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,71 proc. (w dół o 0,41 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 0,19 pkt. proc. do 7,85 proc.) i Jedynka (+ 1,52 pkt. proc. do 7,41 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (w dół o 0,48 pkt. proc. do 11,74 proc.).











