Na pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową awansowała TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w maju 2015 roku w porównaniu do maja 2014 roku zwiększył się o 7,03 proc. i wyniósł 15,22 proc. Przed rokiem stacja ta była druga.
Na drugie miejsca spadł Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,92 proc., po spadku w skali roku o 4,17 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,58 proc. i wyniósł 11,05 proc. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 12,51 proc. do 10 proc.
Pierwszą piątkę zamyka TVP Info - udział tego kanału poszedł do góry o 22,59 proc. do 7,11 proc.Oczko niżej uplasowała się stacja TV Puls, która w maju br. miała 4,78 proc. udziału, a rok wcześniej - 5,44 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-nowym-liderem-w-maju-tvn-z-duzym-spadkiem ##
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 48,21 proc., pochwalić się mogła stacja TVP ABC, która w rankingu awansowała z 18. na 16. miejsce. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,66 proc.
Z kolei najwięcej straciła Eska TV - było to 28,04 proc. do 0,77 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 20. na 22.
W grupie komercyjnej 16-49 w maju 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,15 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 4,88 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 13,70 proc. do 11,40 proc. Z czwartej na trzecią pozycję awansowała TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,88 proc., po wzroście w skali roku o 14,75 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP2 (8,96 proc.; do góry o 2,40 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która zanotowała spadek o 14,50 proc. do 6,37 proc. Natomiast trzy oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,29 proc. udziału; spadek o 5,92 proc.).
Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogło TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 49,56 proc. do 1,69 proc. Z kolei najwięcej straciła Eska TV - było to 34,23 proc. do 1,46 proc. udziału.
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.











