W 2022 roku 5108 Polaków odebrało sobie życie i wśród nich było 4261 mężczyzn. Za wieloma z tych dramatów stała nieleczona lub nieprawidłowo leczona depresja. O tym jest spot kampanii transmitowany w mediach, z udziałem aktora Marcina Bosaka oraz psychiatry dra hab. Sławomira Murawca.
Na dziesięciu Polaków, którzy w zeszłym roku odebrali sobie życie, ośmiu to mężczyźni. Każdego roku ponad cztery tysiące mężczyzn popełnia samobójstwo. Dlatego Fundacja Twarze Depresji bije na alarm i razem z Fundacją po DRUGIE uruchamia 18. edycję kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-walczyc-depresja-cwiczenia ##
Kampania społeczna o depresji mężczyzn
„Panowie, leczenie depresji to nie wstyd!” – mówią jednym głosem bohaterowie naszego spotu oraz ambasadorzy kampanii. Przygotowaliśmy spot telewizyjny i radiowy. W 18. edycji ambasadorami są również Artur Barciś, Andrzej Seweryn, Paweł Korzeniowski, Jan Młynarski i Andrzej Polan. Do grona ambasadorów kampanii dołączył również Paweł Małaszyński, który przeszedł kryzys zdrowia psychicznego.

W ramach kampanii w stolicach wojewódzkich pojawią się billboardy i CityLighty z ambasadorami. Plakat kampanii będzie pokazany również w komunikacji miejskiej w Łodzi, a także w miejskich placówkach. Ważne wsparcie kampanii zapewniają wolontariusze Fundacji Twarze Depresji, którzy 23 lutego pojawią się na ulicach polskich miast z kampanijnymi ulotkami informującymi o tym gdzie szukać pomocy i wsparcia, i będą je wręczać mężczyznom.
Partnerem głównym kampanii jest Nationale-Nederlanden. Firma wspierająca kampanię jest Janssen Polska.











