Według badania Mediapanel w październiku br. przeglądarkowa wersja Facebooka zanotowała 21,67 mln polskich użytkowników, co dało 74,76 proc. zasięgu.
Portal Marka Zuckerberga jest drugą po Google.com (w październiku miało 27,25 mln użytkowników) najpopularniejszą domeną w polskim internecie, wyprzedza m.in. YouToube’a (20,82 mln), Allegro.pl (18,55 mln), Onet (18,48 mln) i WP.pl (18,2 mln).
Na drugiej pozycji wśród serwisów społecznościowych jest należący do Facebooka Instagram, którego przeglądarkową odsłonę w październiku odwiedziło 8,29 mln polskich internautów (28,61 proc. zasięgu). Natomiast Twitter.com miał 7,65 mln użytkowników (26,38 proc.).
Po ponad 4 mln odwiedzających zanotowały Pinterest.com (4,83 mln) i Wykop.pl (4,34 mln). Ten drugi serwis osiągnął ponad dwukrotnie wyższy wynik niż jego amerykański odpowiednik Reddit.com, na który zajrzało 1,68 mln polskich internautów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mediapanel-wyniki-pazdziernik-najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce,7170438080927873a ##
TikTok z dużym wzrostem
W zestawieniu są dwie witryny służące do zbiórek charytatywnych. Siepomaga.pl zanotowało 3,34 mln użytkowników i 11,53 proc. zasięgu, a Pomagam.pl - 2,15 mln użytkowników i 7,44 proc. zasięgu.
Przeglądarkową wersję TikToka odwiedziło 2,43 mln polskich internautów. To rekordowy wynik portalu w porównaniu z jego danymi z wcześniejszych miesięcy br. według badania Gemius/PBI: przykładowo w kwietniu miał 2,02 mln użytkowników, w czerwcu 1,35 mln, a w sierpniu 1,43 mln.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polacy-ogladaja-wideo-srednio-4-5-godz-dziennie-pol-godziny-w-sieci-coraz-czesciej-na-tik-toku,7170460754216577a ##
Natomiast służące do przechowywania i dzielenia się plikami Chomikuj.pl odwiedziło 2,78 mln użytkowników, czyli 9,58 proc. wszystkich internautów w Polsce.

Bez opcji porównania, mniej danych
Październik był pierwszym miesiącem realizacji Mediapanelu, a porównywanie jego wyników z danymi z badania Gemius/PBI - jak przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl firma PBI - przed miesiąca czy roku jest mało miarodajne.
Z nowego badania nie są już przekazywane mediom statystyki dotyczące liczby odsłon i średniego czasu korzystania.











