Twitter podał wyniki finansowe dotyczące 2020 r. Dotyczą one zarówno 12 miesięcy działalności firmy, jak i czwartego kwartału 2020 r.
Dobry czwarty kwartał
W czwartym kwartale 2020 r. Twitter zanotował przychody w wysokości 1,289 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 28 proc. Na rynku w USA przychody Twittera zwiększyły się o 24 proc. do 733 mln dol., zaś na rynkach międzynarodowych osiągnęły 556 mln dol. (w górę o 34 proc.).
Motorem wzrostu były wpływy pochodzące z reklam (1,155 mld dol.), jednak spółka podkreśla w komunikacie poprawę przychodów także w innych segmentach swojej działalności.
Czytaj także: Mark Zuckerbeg i Jacek Dorsey bronili w Senacie USA polityki Facebooka i Twittera (wideo)
W raportowanym okresie Twitter wypracował zysk operacyjny na poziomie 252 mln dol. (wzrost o 15 proc.), natomiast 222 mln dol. to kwota kwartalnego zysku netto spółki.

Rosnące przychody i strata netto
W całym 2020 r. Twitter osiągnął przychody w kwocie 3,716 mld dol., o 7 proc. wyższej niż w roku 2019. W podobnej skali (7 proc.) wzrosły roczne przychody reklamowe spółki (do 3,207 mld dol.), na rynku amerykańskim wpływy w tym segmencie poszły w górę o 6 proc., zaś na rynkach międzynarodowych – o 8 proc.
Inaczej przedstawiają się całoroczne wyniki Twittera po stronie zysków. Co prawda zysk operacyjny był jeszcze na plusie (27 mln dol.), jednak spółka wykazała roczną stratę netto w wysokości 1,136 mld dol. To znaczący spadek biorąc pod uwagę, że Twitter zamykał 2019 r. zyskiem netto na poziomie 1,466 mld dol.

W komunikacie Twitter wyjaśnia obecną stratę przede wszystkim wzrostem obciążeń podatkowych spółki, a także inwestycjami i kosztami poniesionymi w dobie pandemii koronawirusa.
192 mln użytkowników Twittera

Twitter podał także, że na koniec grudnia 2020 r. liczba aktywnych dziennych użytkowników (tzw. monetyzowalnych - mDAU) serwisu, która przekłada się bezpośrednio na przychody serwisu z reklam osiągnęła 192 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 27 proc.
Czytaj także: Giełdowe problemy Twittera, po blokadzie konta Trumpa. "Media społecznościowe nie mogą być Dzikim Zachodem"
W Stanach Zjednoczonych liczba mDAU wzrosła o 21 proc. do poziomu 37 mln, natomiast w pozostałych krajach na świecie z Twittera korzystało 155 mln (w górę o 28 proc.).

Twitter ujawnił, że w 2021 r. planuje zwiększenie zatrudnienia w firmie o 20 proc., będzie to dotyczyć przede wszystkim segmentów inżynierii, produktu, projektowania i badań. Spółka przewiduje, że w pierwszym kwartale 2021 r. wypracuje przychody w kwocie od 940 mln do 1,04 mld dol. Innych prognoz firma nie podaje.











