Profil Muzeum Auschwitz zamieścił na X wpis dotyczący 3-letniej dziewczynki zamordowanej w komorze gazowej. Muzeum regularnie publikuje wpisy dotyczące ofiar Holokaustu. W odpowiedzi na wpis jeden z użytkowników nazwał śmierć dziewczynki „bajką”, uciekł się też do antysemickich komentarzy.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/elon-musk-x-koniec-promowanie-kont-za-pomoca-wiadomosci-tekstowych-ogranicza-ruch-nielubianym-mediom,7169493545265281a ##
Muzeum Auschwitz zgłosiło wpis administracji – regulamin X zakazuje negowania Holokaustu (a także zaprzeczania „istnienia wydarzeń pełnych przemocy” jak strzelaniny w szkołach, ataki terrorystyczne czy katastrofy naturalne). Ta najpierw zignorowała zgłoszenie. Dopiero po drugim zgłoszeniu post usunięto. X tłumaczył, że pierwotna odpowiedź była wynikiem błędnej oceny, a po jej ponowieniu podjęto decyzję o usunięciu wpisu.

Konto z którego napisano antysemicki komentarz, miało w sobotę 20 obserwujących, jak donosi BBC. W poniedziałek, jak dodano, wciąż było ono dostępne. Platforma Elona Muska zapowiedziała jednak, że sprawdzi, czy powinno być ono zawieszone.
Auschwitz krytykuje Muska
Kilka dni temu muzeum skrytykowało plany Muska dotyczące usunięcia funkcji blokady użytkowników na X. Placówka stwierdziła w oświadczeniu, że sama musi blokować użytkowników, negujących Holokaust i promujących mowę nienawiści. Zaprzestanie tego „byłoby krzywdą dla (…) pamięci” ofiar obozu Auschwitz.
„Angażowanie się w dyskusje z osobami i kontami, których celem jest nadużywanie pamięci ofiar Auschwitz, jest sprzeczne z wartościami, w które wierzymy. Osoby te nie szukają dyskursu; mają na celu zadawanie bólu. W tym kontekście blokowanie jest niezbędnym krokiem, aby upewnić się, że te szkodliwe głosy nie będą trwały w swoich powtarzających się atakach na pamięć” - dodało muzeum.

Musk określa siebie jako absolutystę wolności słowa. Według raportu Institute for Strategic Dialogue od czasu przejęcia Twittera przez biznesmena jesienią nastąpił „poważny i trwały wzrost antysemickich postów”. Zdaniem Center for Countering Digital Hate, platforma nie reaguje na 99 proc. nienawistnych wiadomości z kont Twitter Blue.##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/elon-musk-czarna-lista-x-twitter,7169492218103937a ##W lipcu z Twittera korzystało 8,45 mln użytkowników w Polsce, co dało platformie 28,56 proc. zasięgu. Spędzano tam przeciętnie 1 godzinę, 21 minut i 55 sekund (dane Mediapanel).











