„Twój Styl” liderem czytelnictwa miesięczników. „Skarb” Rossmanna na drugim miejscu

„Twój Styl”, „Skarb” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w okresie od czerwca do listopada ub.r. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od czerwca do listopada 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,87 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,65 proc.

Drugie miejsce zajął „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był dwudziesty trzeci. W analizowanym okresie czytany był on przez 6,42 proc. respondentów (wzrost o 3,33 pkt. proc.).  Bezpłatny "Skarb" dystrybuowany jest głównie w drogeriach Rossmann, ale od końca 2013 roku jego egzemplarze są też dostępne w sieciach Ruchu i Kolportera.Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,37 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,83 pkt. proc. W okresie od czerwca do listopada 2013 roku tytuł ten był drugi.Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, ogrodniczym, budowlanym, wnętrzarskim i popularnonaukowym.

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).W tej grupie wiekowej trzy czołowe miesięczniki miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od czerwca do listopada ub.r. jego czytanie zadeklarowało 1,52 proc. pytanych, po spadku o 0,78 pkt. proc.

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2013 do listopada 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków oraz od czerwca 2014 do listopada 2014 roku na losowej próbie 19 223 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 342 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W okresie od czerwca do sierpnia 2014 roku nie był badany miesięcznik „Weranda Country”, od października do listopada 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, w listopadzie 2014 roku - miesięcznik „Uroda”, od czerwca do września 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4” i od września do listopada 2014 roku - dwumiesięcznik „Weranda Country”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą