„Twój Styl” liderem czytelnictwa, mocno w górę „Skarb” (dane miesięczników i dwumiesięczników)

W I półroczu najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a z dziesiątego na drugie miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazło się „Samo Zdrowie” - wynika z badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Twój Styl” liderem czytelnictwa, mocno w górę „Skarb” (dane miesięczników i dwumiesięczników)

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od stycznia do czerwca 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,27 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,99 proc.

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 10. W analizowanym okresie czytany był on przez 8,29 proc. respondentów (wzrost o 2 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 5,99 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 3,01 pkt. proc. W I półroczu 2014 roku tytuł ten był drugi.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, popularnonaukowym i wnętrzarskim.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tele-tydzien-i-pani-domu-liderami-czytelnictwa-dane-za-i-polrocze ##

Na drugiej podstronie dane w grupie wiekowej 16-59

W tej grupie 16-59 w fali styczeń - czerwiec 2015 liderem również był „Twój Styl”, którego wynik zmniejszył się o 2,40 pkt. proc. do 10,39 proc. Na drugim miejscu (po awansie z szóstego) uplasował się „Skarb” (9,59 proc.; do góry o 2,43 proc.), a podium uzupełnia „Claudia”, która przed rokiem była druga (6,52 proc.; - 3,03 proc.).

Na kolejnej podstronie dane dwumiesięczników

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Samo Zdrowie” (Grupa Burda). W okresie od stycznia do czerwca 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,41 proc. pytanych.

Z kolei wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazł się „Auto Świat 4x4” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi - 1,43 proc.; jednak w dół o 0,70 pkt. proc.

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2014 do czerwca 2014 roku na losowej próbie 20 861 przypadków oraz od stycznia 2015 do czerwca 2015 roku na losowej próbie 10 024 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 16 506 i 7 856 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od stycznia do maja 2015 roku nie był badany miesięcznik „Grazia”, od stycznia do lutego 2015 roku - miesięcznik „Women's Health” i dwumiesięcznik „Samo Zdrowie”, a  od marca do czerwca 2015 roku - dwumiesięcznik „Women's Health”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele