„Twój Styl”, „Skarb” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce

W okresie od sierpnia 2014 roku do stycznia 2015 roku najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a kolejne miejsca zajęły „Skarb” i „Claudia” - wynika z badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Twój Styl”, „Skarb” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od sierpnia 2014 roku do stycznia 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,34 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,54 proc.

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 20. W analizowanym okresie czytany był on przez 6,91 proc. respondentów (wzrost o 3,02 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 5,94 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 3,40 pkt. proc.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym, popularnonaukowym i kulinarnym.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tygodniki-i-dwutygodniki-traca-czytelnikow-tele-tydzien-caly-czas-na-czele ##

Na kolejnych podstronach dane miesięczników w grupie 16-59 i dwumiesięczników

W grupie wiekowej 16-59 lat trzy czołowe miesięczniki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od sierpnia 2014 roku do stycznia 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,41 proc. pytanych, po spadku o 0,91 pkt. proc.

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej cztery dwumiesięczniki z sześciu miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2013 do stycznia 2014 roku na losowej próbie 21 225 przypadków oraz od sierpnia 2014 do stycznia 2015 roku na losowej próbie 17 547 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 14 048 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.

W sierpniu 2014 roku nie był badany miesięcznik „Weranda Country”, w okresie od października 2014 roku do stycznia 2015 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od listopada 2014 roku do stycznia 2015 roku - miesięcznik „Uroda”, od sierpnia do grudnia 2014 roku - miesięcznik „Detektyw”, od sierpnia do listopada 2014 roku - miesięcznik „Uroda Życia”, od sierpnia do września 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4” i od września 2014 roku do stycznia 2015 roku - dwumiesięcznik „Weranda Country”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online