„Twoje Imperium” wyprzedziło „Wprost” wśród najchętniej czytanych tygodników

W okresie od września 2014 roku do lutego 2015 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce przypadło „Przyjaciółce” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Twoje Imperium” wyprzedziło „Wprost” wśród najchętniej czytanych tygodników

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od września 2014 roku do lutego 2015 roku sięgało 22,50 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,48 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,11 proc. respondentów (spadek o 3,59 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/do-rzeczy-i-wprost-ostro-w-dol-polityka-o-20-tys-egz-wyzej-od-newsweeka ##

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,24 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,87 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,30 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,86 pkt. proc.Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 5,85 proc. czytelników, czyli o 2,73 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tele-tydzien-ze-sprzedaza-ponizej-850-tys-egz-tylko-kurier-tv-w-gore ##

Trzy oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), który rok wcześniej był siódmy. Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,90 proc. do 4,02 proc.

W grupie wiekowej od 16 do 59 lat dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Auto Świat” - miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od września ub.r. do lutego br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,05 proc. respondentów, czyli o 3,44 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,97 proc. do 10,03 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był czwarty. Jego czytelnictwo jednak spadło o 3,38 pkt. proc. i wyniosło 8,09 proc.

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2013 do lutego 2014 roku na losowej próbie 21 515 przypadków oraz od września 2014 do lutego 2015 roku na losowej próbie 15 590 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 12 470 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W okresie od grudnia 2014 roku do lutego 2015 roku badaniem PBC nie objęte zostały takie tygodniki, jak: „MM Moje Miasto”, „Teraz” i „Teraz Opole”.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online