#TydzieńGryoTron – akcja INEA zaangażowała setki fanów kultowego serialu

Ponad 1300 zgłoszeń konkursowych, ponad pół miliona zasięgu, 3500 reakcji i blisko 1000 nowych fanów marki - to efekt działań komunikacyjnych w kanałach social media operatora multimedialnego INEA. Fanów zaangażowała akcja #TydzieńGryoTron zorganizowana w związku z premierą nowego sezonu Gry o tron w HBO.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Po 315 dniach oczekiwania na kolejny sezon Gry o tron, jeden z najbardziej popularnych seriali ostatnich lat powrócił do HBO. Na chwilę przed polską premierą 6. sezonu, zaplanowaną na 25 kwietnia, promocję wsparła także INEA – jedna z czterech największych sieci kablowych w kraju, która jako pierwsza w Polsce udostępniła widzom usługę HBO GO. Działania komunikacyjne zostały przeprowadzone w kanałach social media marki, gdzie fanów angażowała akcja #TydzieńGryoTron.

Celem akcji było wygenerowanie buzzu wokół powrotu kultowego tytułu, zaangażowanie fanów skupionych wokół społeczności INEA i zorganizowanie dla nich ciekawej akcji.

- Po raz kolejny okazuje się, że w mediach społecznościowych najważniejszy jest  świetny pomysł. Nawet niewielkim nakładem środków można zrobić akcję, która zaangażuje wielu użytkowników – mówi Michał Korzeniewski z INEA.

CASE STUDY

#TydzieńGryoTron wystartował na 7 dni przed premierą, na „ostatniej prostej” dla fanów oczekujących na powrót ulubionego serialu. Działania objęły wszystkie kanały social media marki INEA: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube. W ramach akcji, fanom udostępniono dedykowaną aplikację na portalu Facebook oraz konkurs z ciekawymi nagrodami związanymi z kultową produkcją HBO.

Dzięki aplikacji udostępnionej przez operatora, fani Gry o tron mogli zmienić swoje zdjęcia profilowe dodając do nich herb ulubionego rodu -  Stark, Lannister, Targaryen czy Baratheon, ale również pobrać cover photo zawierające wybrany cytat kultowych postaci. W aplikacji zamieszczono także zegar, który na żywo odliczał czas do emisji pierwszego odcinka 6. sezonu.

Przez 5 dni, w ramach akcji, fani mogli brać także udział w konkursie odbywającym się na fanpage’u operatora, w którym codziennie do wygrania były nagrody związane z produkcją HBO. Pytania konkursowe w postach kierowały dodatkowo do pozostałych kanałów social media marki INEA.

Dodatkowe wsparcie akcji zapewniły: FB Ads, reklama zasięgowa na Instagramie, trailer serialu promowany na YouTube oraz komunikacja na Twitterze. Reklamy  targetowano na fanów INEA, Gra o tron oraz HBO. Działania prowadzone jednocześnie w wielu kanałach marki INEA, były opatrzone wspólnym hashtagiem akcji, #TydzieńGryoTron.

Akcja marki INEA, wspierająca komunikację premiery 6. sezonu Gry o tron w HBO, zapewniła operatorowi I miejsce w kategorii Telekomunikacja na Facebooku pod względem aktywności fanów (Relative Interactivity) w kwietniowym raporcie Sotrender.

Działania trwające w dniach 18-25 kwietnia wygenerowały następujące wyniki: ponad 1000 przerobionych zdjęć profilowych, ponad 1300 zgłoszeń konkursowych, ponad 3500 reakcji i blisko 1000 nowych fanów marki. #TydzieńGryoTron to także 0,5 mln zasięgu postów oraz interactivity index (wszystkie aktywności w obrębie fanpage’a) na poziomie 10 100. W działania promujące powrót Gry o tron wśród fanów marki INEA, częściej angażowali się mężczyźni (54%) oraz odbiorcy z grupy wiekowej 18-34, którzy w aplikacji spędzali średnio aż 2,5 minuty. 

Za akcję #TydzieńGryoTron we wszystkich kanałach social media marki INEA, odpowiadała agencja Get More Social, wchodząca w skład Grupy dotPR.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"