Tygodniki TV staniały, ale ich sprzedaż dalej spada

We wrześniu br., tak jak miesiąc wcześniej, wszystkie tygodniki z programem TV zanotowały spadki sprzedaży względem ub.r., mimo iż tytuły Bauera obniżyły w tamtym miesiącu swoje ceny. Wzrost odnotowały jedynie dwa z trzech dwutygodników.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika we wrześniu br. wyniosło 1 062 265 egz., czyli o 5,9 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. We wrześniu br. “Tele Tydzień” został odświeżony, a pod koniec miesiąca obniżył cenę z 1,90 zł do 1,50 zł (rok wcześniej kosztował 1,90 zł).

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 454 595 egz. (spadek o 6,8 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 228 802 egz., notując spadek o 20 proc. Oba te magazyny również staniały w drugiej połowie września br. - “To & Owo” z 1,90 zł do 1,50 zł , a “Kurier TV” - z 1,10 zł do 1 zł.

Najwięcej stracił ostatni w rankingu tygodnik “Teleprogramy” (Teleprogram), którego wynik sprzedażowy we wrześniu br. zmalał względem września ub.r. o 23 proc. do 41 284 egz. Tytuł ten pozostał w niezmienionej cenie. 

 

Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w dziewiątym miesiącu br. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 369 742 egz., czyli o 76 proc. więcej niż we wrześniu ub.r., gdy został przekształcony z tygodnika w dwutygodnik (dane do porównania dotyczą wyłącznie dwutygodnika – jednego numeru we wrześniu 2009). “Tele Świat” kosztował wtedy 1,50 zł, zaś we wrześniu br. staniał z 1,80 zł do 1,40 zł.

Pozycję wicelidera zajął dwutygodnik “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 195 085 egz., czyli o 14,6 proc. niższym niż rok wcześniej, gdy magazyn ten zadebiutował na rynku. We wrześniu ub.r. miał tylko jeden numer, który kosztował 1,50 zł (pod koniec września br. tytuł ten staniał z 1,50 zł do 1,30 zł).

Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”, którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 74 184 egz. We wrześniu 2009 roku tytuł ten ukazywał się co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił wtedy 50 533 egz. (wzrost o 46,8 proc.). 

* - dane dotyczą tygodnika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące