Sprzedaż ogółem "Polityki" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) w2008 roku wyniosła 152 348 egz. i była o 7,7 proc. niższa niż w2007 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasyopracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" (WydawnictwoKurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny"), który sprzedał się wilości 130 500 egz. (spadek o 0,9 proc.), a na pozycji trzeciejuplasował się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażąogółem na poziomie 121 466 egz. (spadek o 12 proc.).
Najbardziej w 2008 roku spadła sprzedaż znajdującego się naczwartym miejscu tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost"), który stracił21,9 proc. i rozchodził się w ub.r. w ilości 112 865 egz. Najwięcejzyskał natomiast ulokowany na pozycji piątej "Przekrój" (EdipressePolska), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 7,9 proc. do 65 994egz.

<
Spadasprzedaż "Polityki" i "Newsweeka", zyskuje"Wprost"
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk MirosławKuliś), która w 2008 roku sprzedała się w ilości 299 081 egz., cooznacza wzrost o 2,5 proc. w stosunku do roku 2007.











