Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 324 940 egz., czyli 7,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 168 460 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,93 proc.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w styczniu br. zmalał o 3,92 proc. do 157 625 egz.
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 2,67 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 891 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 57 742 egz., po spadku o 8,08 proc.

W styczniu ub.r. to „Dziennik Gazeta Prawna” był czwarty, a „Rzeczpospolita” zajmowała miejsce piąte.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 14,87 proc. i wyniosła 5 005 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r.
- To rezultat strategii wydawcy, stawiającej na dystrybucję jakościowych treści głównie w kanale prenumeraty. Jest to dla nas gwarancja dotarcia do właściwego odbiorcy, który kupuje dzienniki dla ich zawartości merytorycznej a nie dołączanych dodatków budujących jednorazowy efekt sprzedaży - tak rosnące wyniki „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” komentuje Dariusz Bąk, prezes Gremi Business Communication.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,82 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w styczniu br. wyniósł 28 555 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. tylko dwa dzienniki zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a wyniki siedmiu tytułów poszły do góry.
Również i w tym ujęciu najmocniej stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 2,13 proc. Z kolei największym wzrostem, wynoszącym 27,34 proc., pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











