Uber zamyka Drizly. W aplikacji do dostawy alkoholu utopił ponad miliard złotych

Firma przejęła Drizly trzy lata temu za 1,1 mld dolarów. Miał to być ze względu na pandemię rozwojowy biznes. Teraz Uber ogłosił, że aplikacja, w której można kupić alkohol będzie działała tylko do końca marca.

Joanna Dolecka
Joanna Dolecka
Udostępnij artykuł:
Uber zamyka Drizly. W aplikacji do dostawy alkoholu utopił ponad miliard złotych

Gdy - założony w 2012 roku, startup przejmował Uber, działał w ponad 1400 miastach w USA, łącząc klientów z lokalnymi sklepami w celu zamawiania alkoholi. W szczytowym okresie pandemicznych obostrzeń w USA, przychody Drizly wzrosły o ok. 400 proc. Na koniec 2020 roku, czyli tuż przed przejęciem przez Ubera, współpracowała z siecią 4 tys. sprzedawców.

Amerykański gigant zapłacił za Drizly ogromną kwotę – 1, 1 mld dolarów (90 proc. w akcjach Ubera, a 10 proc. w gotówce).

Koniec Drizly. Wszystko do zamówienia w Uber Eats

Drizly działała jako samodzielna aplikacja, a jej rynek miał zostać zintegrowany z aplikacją z Uber Eats. Firma jednak ogłosiła, że Drizly będzie działała tylko do końca marca 2024 r.

Pierre Dimitri Gore-Coty, starszy wiceprezes do spraw dostaw w Uberze, poinformował, że firma zdecydowała się skupić na swojej "podstawowej strategii Uber Eats, która polega na pomaganiu konsumentom w uzyskiwaniu prawie wszystkiego — od jedzenia po artykuły spożywcze i alkohol — wszystko w jednej aplikacji".

W ramach konsolidacji oferty firma zakończyła również działalność swojej aplikacji do zakupów spożywczych Cornershop

W pandemicznym okresie (w 2020 r.) Uber kupił też inną firmę z branży dostaw - Postmates za 2,65 mld dolarów.

Uber osiągnął w III kwartale 2023 r. przychody w wysokości 9,29 miliarda dolarów - to o 11 proc. więcej niż w tym samym okresie przed rokiem.
Zysk netto Ubera w III kwartale zamknął się w kwocie 221 mln dolarów, w porównaniu ze stratą netto w wysokości 1,2 miliarda dolarów w analogicznym okresie ubiegłego roku. 

Wzrost dochodów brutto z rezerwacji przejazdów sięgnął w III kwartale 31 proc. w stosunku do poprzedniego roku, powiększając się z 29,1 mld do 35,3 mld dolarów. Przychody z Uber Eats wzrosły o 6 proc., o 27 proc. spadły przychody z przewozów towarowych firmy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji