Ubranie nas nie wyróżnia

Wygoda i swoboda to najważniejszy wyznacznik modowego stylu Polaków. I choć na ilość ubrań w naszych szafach nie możemy narzekać, to zdecydowanie daleko jest nam do ekstrawaganckich kombinacji. Wolimy ubrać się zwyczajnie i niewyróżniająco, a w naszej garderobie królują bluzki, koszule i t-shirty. Czy Polacy są więc stylowi i potrafią dobrze się ubrać?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Własny ubiór jest dla nas ważny. Taką deklarację składa prawie 80% osób, przy czym 83% kobiet i 75% mężczyzn. Mimo że większość z nas o swój wygląd dba, to wśród panów modowych abnegatów jest całkiem sporo. Do tego, że własny ubiór jest nieważny, przyznaje się niemal co piąty (19%) mężczyzna.

Dobrze oceniamy także ubiór innych. Czy to mieszkańcy wsi, czy metropolii - opinie na temat tego, jak „się nosimy”, są podobne. Trzy czwarte z nas (77%) jest zdania, że Polacy ubierają się dobrze, a tylko co dziewiąta osoba (11%) sądzi, że jest odwrotnie. Co ciekawe, opinie pochlebne częściej wypowiadają kobiety niż mężczyźni (81% wobec 73%). Nieco więcej krytyków polskiego stylu ubierania się, choć nadal niewielu, znaleźć można wśród dwudziestolatków – 15% z nich źle ocenia ubiór rodaków.Jaki jest polski styl?Polacy cenią sobie wygodę i swobodę (30%) oraz czystość i schludność (25%). Mottem trzeciej co do liczności modowej grupy (14% badanych) jest hasło podkreślające przeciętność: „zwyczajnie i niewyróżniająco”. W modowym „ogonie” znajdują się osoby, które swój codzienny strój określiłyby jako wyrafinowana elegancja (2%), na czasie i według najnowszych trendów (4%) oraz oryginalność i nieszablonowość (4%).

Co więc dla przeciętnego Polaka znaczy dbanie o własny ubiór? - Przede wszystkim wygoda i klasyka. Polki, które kupują na Allegro, najczęściej wybierają sukienki i bluzki właśnie w klasycznych fasonach. Natomiast po wyborach męskiej części użytkowników widać, że Panowie zdecydowanie stawiają na wygodę, najchętniej kupują bluzy i spodnie dżinsowe - mówi Celestyna Zachariasz, manager działu moda w serwisie Allegro.Gdzie kupujemy?Polacy najczęściej na zakupy ubraniowe wybierają się do centrów handlowych (35%). Nieco mniej popularne są zwykłe sklepy poza galeriami handlowymi (27%). Jedna piąta badanych (18%) najczęściej zaopatruje się na bazarach. Pozostałe miejsca to internet, second-handy, super- i hipermarkety oraz outlety. - To, gdzie Polacy najczęściej chodzą, by uzupełnić swoją szafę o nowy nabytek, jest silnie związane z ich wiekiem oraz z wielkością miejsca zamieszkania. Przeprowadzone przez nas badania potwierdzają trend, że osoby starsze, z małych miast kupują w centrach handlowych, sklepach odzieżowych czy na bazarach. Z kolei młodsi, poza galeriami handlowymi, wybierają internert i outlety. Na Allegro osoby w wieku 25-34 lata stanowią najliczniejszą grupę kupujących, jednocześnie chętniej uprawiają tzw. showrooming, czyli idą do sklepu, przymierzają, a następnie wracają do domu i robią zakupy przez internet - komentuje Celestyna Zachariasz, manager działu moda w serwisie Allegro. Czy nasze szafy pękają w szwach?

Prawie połowa badanych (48%) kupuje sobie jakiś „ciuch” co najmniej raz na trzy miesiące. Jedna czwarta respondentów (26%) robi to mniej więcej raz na pół roku. Co jedenasty ankietowany (9%) deklaruje jednak, że pozwala sobie na nowe ubranie rzadziej niż raz do roku. W szafie Polaków królują bluzki, koszule i t-shirty. Nieliczni mają ich maksymalnie pięć (13%), ale już prawie połowa (48%) dziesięć lub więcej. Wielu z nas nie obejdzie się również bez solidnego zapasu swetrów lub bluz. Choć co trzeci ankietowany (33%) ma ich co najwyżej pięć, to niemal co czwarty (23%) dziesięć lub więcej. Spodni wielu nie potrzebujemy – najwięcej osób (42%) ma ich co najwyżej pięć par, a tylko nieliczni (14%) więcej niż dziesięć. Najmniej mamy okryć wierzchnich. Mniej więcej dwie na trzy osoby (63%) mają ich co najwyżej pięć, a jedna na czternaście (7%) dziesięć lub więcej. To, że na brak ubrań nie możemy narzekać potwierdzają statystyki Allegro, zaledwie w ciągu godziny sprzedaje się 170 bluzek i 183 sukienki. W każdej godzinie użytkownicy kupują także 39 bluz.

Osobną kategorią są buty. Prawie połowa Polaków (47%) ma pięć par lub mniej, ale 14% dziesięć lub więcej. W tym przypadku szczególnie widać, że do obuwia słabość mają kobiety. Co czwarta (23%) ma ich co najmniej dziesięć par, podczas gdy wśród mężczyzn analogicznych kolekcjonerów obuwia jest raptem 4%. - Aż 62% kupujących w kategorii Odzież, Obuwie, Dodatki decyduje się na zakup butów. Zarówno Panie jak i Panowie najchętniej na Allegro wybierają obuwie sportowe – dodaje Celestyna Zachariasz. * Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie platformy Allegro przez TNS Polska, w dniach 27 czerwca – 2 lipca 2014 roku, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"