Udany koniec roku TVP1. „M jak miłość”, TCS i „Wiadomości” na czele hitów tygodnia

Nowym liderem oglądalności w zeszłym tygodniu została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Wśród hitów w czołowej trójce znalazły się takie pozycje, jak: serial „M jak miłość”, noworoczny konkurs TCS z Ga-Pa i dziennik „Wiadomości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

W okresie od 26 grudnia 2016 roku do 1 stycznia 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 27 grudnia oglądało 5,95 mln widzów, co przełożyło się na 35,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła transmisja drugiego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Noworoczny konkurs z Garmisch-Partenkirchen śledziło średnio 4,40 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 31,39 proc. udziału.

Dwa oczka niżej znalazł się inauguracyjny konkurs właśnie odbywającego się TCS. Zawody z Oberstdorfu transmitowane w Jedynce śledziło 4,23 mln widzów (31,58 proc. udziału). Tak dobre wyniki oglądalności skoków są skutkiem bardzo dobrych występów osiąganych przez polskich zawodników (m.in. Kamil Stoch po 2 z 4 konkursach turnieju jest liderem cyklu, w top 10 plasuje się trzech Polaków, a w top 20 – pięciu).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 1 stycznia obejrzało 4,29 mln widzów. Była to trzecia najchętniej oglądana pozycja programowa w zeszłym tygodniu.

Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Teleexpressu” TVP1 zgromadziło 4,18 mln widzów (emisja 30 grudnia; 5. pozycja). 3,90 mln oglądających miały pokazane trzy dni wcześniej „Fakty” TVN (6. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też było „M jak miłość”, które oglądało średnio 2,14 mln osób (30,49 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął film „Listy do M.” (1,87 mln widzów; 25,93 proc. udziału), a podium uzupełniaj druga część „Sylwestrowej mocy przebojów” (1,47 mln widzów; 24,06 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,72 pkt. proc. do 11,45 proc. Względem poprzedniego tygodnia stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,78 pkt. proc. do 11,29 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,37 proc., po wzroście o 0,31 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,76 proc. (do góry o 0,24 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,38 proc. do 40,87 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN7, który awansował z miejsca ósmego (3,66 proc.; do góry o 0,23 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem nadal był Polsat. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 1,54 pkt. proc. do 13,02 proc. Drugie miejsce zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 11,39 proc., po wzroście udziału o 0,17 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 2,30 pkt. proc. do 8,34 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (+ 0,12 pkt. proc. do 7,37 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 na pozycji lidera oglądalności też utrzymał się Polsat (w dół o 1,11 pkt. proc. do 12,37 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele