Udział „wielkiej czwórki” poniżej 40 proc. Najsłabsza w historii oglądalność TVP2

W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów awansował Polsat. Stacja ta niezmiennie była pierwsza w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział liderującego Polsatu w okresie od 13 do 19 czerwca 2016 roku zwiększył się o 0,52 pkt. proc. do 12,44 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie poszedł do góry o 1,15 pkt. proc. i wyniósł 10,49 proc.

Podium uzupełnia TVP1, która tydzień wcześniej była pierwsza. Wynik tej stacji to 10,28 proc. (spadek o 2,04 proc.). Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2, która zanotowała najniższy tygodniowy udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (6,35 proc.; w dół o 2,22 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 42,15 proc. do 39,56 proc.

W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał TVN24 (3,83 proc.; w dół o 0,11 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 0,08 pkt. proc. do 14,45 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,42 proc., po wzroście o 0,99 pkt. proc.

Na ostatniej pozycji podium znalazła się Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,66 proc. (w dół o 1,79 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Dwójka, która również w tym ujęciu miała najniższy udział w historii (w dół o 1,87 pkt. proc. do 5,47 proc.).

grafika

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła transmisja meczu Polska-Niemcy w ramach Euro 2016, którą 16 czerwca na antenie TVP1 oglądało 7,93 mln widzów.

To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 5,48 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była druga - zobacz szczegółowe dane meczu Polska-Niemcy.

Na trzecim miejscu znalazło się studio przed meczem Polaków z Niemcami, które do Jedynki przyciągnęło średnio 3,33 mln widzów.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 14 czerwca obejrzało 3,13 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 2,30 mln widzów (emisja 15 czerwca). Więcej, bo 2,87 mln oglądających miał „Teleexpress” z 17 czerwca.

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 13.06.2016 - 19.06.2016 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 13.06.2016 - 19.06.2016 - grupa 16-49

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów