UKE wzywa operatorów i dostawców usług do wdrożenia iPv6

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wezwał operatorów oraz dostawców usług elektronicznych do szybszego wdrożenia i rozpoczęcia promocji nowej wersji protokołu IP.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Zdaniem UKE szybsze wdrożenie IPv6 nie tylko wyeliminuje ryzyko rychłego braku adresów IP, ale również obniży koszty infrastruktury internetowej i pomoże wprowadzić bardziej zaawansowane usługi. Dlatego też wyznaczono dostawcom internetowym termin – czerwiec 2012 - do którego powinni udostępnić swoim klientom możliwość skorzystania z nowej wersji protokołu. Wezwanie urzędu dotyczy jednak nie tylko operatorów, ale również właścicieli największych serwisów, którzy mają do tego czasu przygotować swoje witryny do obsługi IPv6. UKE przyznaje, że nie ma uprawnień do zmuszenia usługodawców do szybszej implementacji IPv6. Jednak w przypadku, gdy zlekceważą oni zaproponowane terminy, może przystąpić do działań regulacyjnych, które poskutkują odpowiednimi konsekwencjami. Ma w tym pomóc wprowadzenie do polskiego prawodawstwa treści art. 22 ust. 3 Dyrektywy 2002/22/WE. Mówi ona, że kraje członkowskie wspólnoty mają możliwość nakładania na operatorów obowiązku zapewnienia klientom publicznego adresu  IPv6 z dniem 1 czerwca 2012 roku (1 stycznia 2013 roku dla internetu mobilnego). Urząd zaoferował się też, że będzie publikował na swoich stronach informacje o postępach we wdrażaniu iPv6. Tym samym zachęcił usługodawców do przesyłania raportów na temat pracy nad protokołem.

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały