Polskie Radio i Emitel z 4-letnią umową na emisję sygnału w zakresie FM

Polskie Radio oraz Emitel podpisały 4-letnie porozumienie na usługę emisji programów Polskiego Radia. Umowa dotyczy nadawania sygnału w zakresie UKF-FM z 139 obiektów Emitela.

ag
ag
Udostępnij artykuł:

Emitel S.A. podpisał z Polskim Radiem S.A. kolejny kontrakt na świadczenie usług emisji programów Polskiego Radia w zakresie UKF-FM. Nowa umowa będzie obowiązywać od 1 lipca 2021 r. do 28 maja 2025 r. i dotyczy 139 obiektów nadawczych Emitel. W ramach nowego kontraktu Emitel zrealizuje 61 z 83 zadań przewidzianych w zamówieniu publicznym, przeprowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na usługi emisji programów Polskiego Radia S.A. w zakresie UKF–FM.

- Jesteśmy niezmiernie dumni, że Polskie Radio zaufało nam ponownie i będziemy przez kolejne 4 lata emitować sygnał dla nadawcy publicznego. Nasze relacje z Polskim Radiem S.A. opierają się na zaufaniu, budowanym przez dekady. To, co naszym zdaniem wyróżnia Emitel, to wysoka jakość i dostępność usług, które przekładają się na satysfakcję słuchaczy, którzy mogą cieszyć się odbiorem sygnału stacji Polskiego Radia w całej Polsce - powiedział Maciej Staszak, wiceprezes zarządu spółki Emitel.

Od 2013 roku Polskie Radio z Emitel nadaje w cyfrowym standardzie DAB+

Współpraca z Polskim Radiem zawsze była szczególnie ważna dla Emitel i nie ograniczała się do emisji analogowych. 1 października 2013 r. Polskie Radio we współpracy z Emitel uruchomiło pierwsze emisje cyfrowego radia w standardzie DAB+ w Warszawie i Katowicach. W ubiegłym roku Emitel uruchomił nowe nadajniki dla Polskiego Radia, zwiększając zasięg DAB+. Dzięki temu Polskie Radio w wersji cyfrowej dostępne jest już dla około 30 mln słuchaczy. Aby słuchać cyfrowych emisji Polskiego Radia konieczne jest posiadanie odbiornika radiowego DAB+.

Radio nadal popularne w Polsce

Według danych opublikowanych przez portal ILoveRadio.pl, w 2020 r. słuchalność radia utrzymała wysoki, stabilny poziom, sięgając 90 proc. zasięgu tygodniowego. Polacy słuchają radia codziennie - w grupie komercyjnej, czyli wśród osób w wieku 16-49 lat, radio osiąga zasięg na poziomie 70 proc., co plasuje to medium nawet przed telewizją. Na bardzo wysokim poziomie utrzymuje się dzienny średni czas słuchania (blisko 4,5 godziny). Prawie co trzeci słuchacz spędza z radiem 6 godzin dziennie lub więcej. Polacy najchętniej korzystają z radia w samochodzie, a antena FM/UKF jest niezmiennie najpopularniejszym źródłem odbioru sygnału.

Emitel od ponad 50 lat dostarcza sygnały telewizyjne i radiowe

Należąca do amerykańskiego funduszu Alinda Capital Partners spółka Emitel S.A. to największy operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce. Od ponad 50 lat dzięki Emitel sygnały telewizji i radia mogą być odbierane we wszystkich polskich domach. Oprócz usług dla nadawców telewizyjnych i radiowych, Emitel oferuje infrastrukturę wysokościową dla operatorów telefonii komórkowej, projektuje i instaluje nowoczesne systemy łączności bezprzewodowej oraz uczestniczy w tworzeniu inteligentnych miast i włącza się w prace nad przygotowaniem do budowy sieci 5G w Polsce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"