Unilever i Alibaba wprowadzają inteligentne maszyny do sortowania plastiku

Unilever, właściciel m.in. marek takich jak: Dove, Domestos, Knorr, Cif, czy Magnum, wraz firmą e-commerce, Alibaba Group, stworzyli innowacyjne narzędzie do sortowania plastiku, oparte na sztucznej inteligencji (AI - artificial intelligence). W dwóch największych chińskich miastach zainstalowano maszyny do recyklingu, które automatycznie identyfikują i sortują plastikowe opakowania.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Celem inicjatywy realizowanej w ramach programu Waste-Free World jest przyspieszenie powrotu tworzyw sztucznych do gospodarki o obiegu zamkniętym i wsparcie chińskich firm oraz konsumentów w dążeniu do świata wolnego od odpadów.Waste-Free World to program, który jest odpowiedzią na plan władz Szanghaju dotyczący zarządzania plastikowymi opakowaniami. Stanowi ważny krok w kierunku rozwoju gospodarki o obiegu zamkniętym w Chinach. W jego ramach firmy uruchomiły pilotażowy projekt, który ma pomóc w budowie systemu recyklingu wysokiej jakości plastiku.

W 20 biurach i miejscach przestrzeni publicznej w 2 największych miastach w Chinach: Szanghaju i Hangzhou zainstalowano maszyny, wyposażone w technologię opartą na sztucznej inteligencji. Identyfikuje ona różne rodzaje plastikowych butelek, odpowiednio je sortuje, przechowuje i przyspiesza tempo procesu recyklingu, by surowiec mógł zostać ponownie użyty. Jedynym zadaniem konsumenta jest użycie specjalnej aplikacji, zaprojektowanej przez Alibaba Group (która uruchamia maszynę, skanuje kod QR) i włożenie opakowania do pojemnika.

Inicjatywa Unilever i Alibaba ma przynieść korzyści klientom, którzu chcą żyć w zrównoważony sposób, dokonując proekologicznych wyborów. Użytkownicy korzystający z maszyn za każdą wrzuconą butelkę otrzymują kupony Unilever. Zbierają także punkty w aplikacji „Alipay Ant Forest”, dzięki którym wspierana jest opieka nad terenami chronionymi. Od 2016 roku punkty zebrane przez klientów w ramach programu pomogły zasadzić 200 milionów drzew na terenach narażonych na suszę w Chinach.W ubiegłym roku Unileverowi udało się zwiększyć do 75 tys. ton wykorzystanie plastiku pochodzącego z recyklingu. Jednocześnie firma spodziewa się, że w ciągu roku podwoi tę liczbę. Zgodnie z przyjętą strategią „Less, Better, No Plastic”, we współpracy z partnerami, firma chce ograniczyć ilość zużywanego plastiku, zwiększyć wykorzystywanie materiałów do powtórnego przetworzenia oraz zwiększyć w produkcji udział alternatywnych do plastiku materiałów, takich jak aluminium, szkło, papier, czy tektura. W ubiegłym roku Unilever Polska przystąpił do Paktu Plastikowego, inicjatywy, która stawia sobie za cel zmianę obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"