Unilever będzie walczyć z zawyżaniem statystyk kampanii w digitalu

Unilever będzie walczyć z wydawcami próbującymi zawyżać statystyki reklamowe na swoich stronach. Bardziej restrykcyjne kontrole mają pomóc wyeliminować boty sztucznie nabijające wyświetlenia kampaniom tego marketera w serwisach internetowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

 Unilever ma kolejny pomysł na optymalizację kosztów reklamy internetowej. Ostatnio dyrektor finansowy firmy Greame Pitkethly stwierdził, że koncern będzie odchodził od zasięgowych kampanii na rzecz wielu mniejszych działań w digitalu, głównie w czasie rzeczywistym (real time marketing).

Teraz potentat branży FMCG chce prezentować swoje reklamy internetowe tylko tam, gdzie będzie mieć pewność, że statystyki nie będą sztucznie zawyżane. W tym celu powstanie sieć "Zaufani wydawcy", skupiająca platformy i wydawców internetowych (zarówno globalnych, jak i lokalnych). W sieci znajdą się podmioty zweryfikowane pod trzema kątami (3V): standardu widoczności (viewability), weryfikacji (verifications) i wartości (value). Dodatkowymi kryteriami oceny będą brand safety, jakość ruchu, formaty reklam i dostęp do danych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/unilever-zaoszczedzil-500-mln-dolarow-dzieki-ograniczeniu-wspolpracy-z-agencjami-marketingowymi ##

Milionowe starty na oszustwach reklamowych

Unilever szacuje, że na oszustwach polegających na fałszywych kliknięciach w reklamy traci blisko 20 milionów dolarów każdego miesiąca. Wewnętrzne badania koncernu pokazują, że proceder, wykorzystujący głównie boty, generuje średnio około 90 proc. wyników kampanii.

- Wiarygodność reklamy w internecie nadal jest problemem globalnym dla całej branży. Jako drugi największy reklamodawca na świecie jesteśmy odpowiedzialni za wykorzystanie naszej skali i wpływu, aby rozwiązać ten problem. Chcemy wiedzieć, że prawdziwi ludzie, a nie roboty, widzą nasze reklamami – boty nie jedzą przecież lodów Ben & Jerry’s. Będziemy bronić dobrych graczy, którzy pomagają nam w tym, jednocześnie zmniejszając role złych - mówi Keith Weed, szef marketingu Unilevera.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów