Postępowanie przeciwko Wydawnictwu Bauer UOKiK wszczął w marcu br. Analizowane były m.in. materiały promocyjne na temat oprogramowania antywirusowego „Bitdefender Total Security 2015”, oferowanego jako dodatek do wydania miesięcznika „Format” z grudnia 2014 roku.
Postępowanie wykazało m.in., że do informowania o programie antywirusowym użyto sformułowań: wersja na cały rok i roczna wersja. Tymczasem nabywcy pisma otrzymywali jedynie trzymiesięczną licencję na korzystanie z oprogramowania antywirusowego. W celu jej przedłużenia należało skorzystać z kodów, które miały ukazywać się w magazynie co kwartał.
Urząd uznał, że informacje na temat oprogramowania antywirusowego „Bitdefender Total Security 2015” mogły wprowadzać konsumentów w błąd poprzez sugerowanie, że oferta była bardziej korzystna niż w rzeczywistości. Tymczasem zgodnie z prawem przedsiębiorca ma obowiązek informować o cechach oferowanego produktu w sposób prawdziwy, rzeczowy i kompletny.

UOKiK nie zdecydował się nałożyć na Wydawnictwo Bauer kary. Wydawca zobowiązał się bowiem wyeliminować skutki zakwestionowanej praktyki m.in. poprzez wydłużenie licencji na oprogramowanie antywirusowe nabywcom numerów „PC Format” z grudnia 2014 r. i marca 2015 r. W ciągu dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji spółka powinna przedstawić prezesowi UOKiK dokumenty potwierdzające wykonanie zobowiązania.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „PC Format” w I kwartale br. wyniosła 55 440 egz. (zobacz dane wszystkich pism komputerowych).











