UOKiK sprawdza, czy Orange, Play, Plus i T-Mobile mają prawo kasować niewykorzystane środki klientom prepaidowym

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaczął postępowania przeciw czterem największym operatorom telekomunikacyjnym: Orange Polska, P4, Polkomtelowi oraz T-Mobile Polska. Chodzi o niezwracanie niewykorzystanych środków klientom ofert na kartę.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

UOKiK ma wątpliwości co do tego, że najwięksi operatorzy telekomunikacyjni po upływie ważności konta prepaidowego nie zwracają konsumentom niewykorzystanych środków. Jeżeli w ciągu wyznaczonego terminu klient nie wykupi kolejnego doładowania przedłużającego działanie numeru, niewykorzystane środki przepadają następnego dnia po upływie okresu, w którym mógł wykonywać połączenia.

- Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta - ocenia Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według UOKiK-u takie działanie operatorów ma tym większe znacznie, że w segmencie usług prepaidowych często wprowadzane są nowe promocje, a klienci nie są związani z sieciami umową abonamentową na określony czas. Ponadto w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja i Hiszpania niewykorzystane środki są zwracane klientom po upłynięciu ważności numeru na kartę.

Od lipca br., w związku z wejściem w życie ustawy antyterrorystycznej wprowadzającej obowiązek rejestracji nowych i dotychczasowych numerów na kartę, wszyscy czołowi operatorzy reklamowali oferty promocyjne dla klientów taryf prepaidowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"