UOKiK, ZUS, KRUS i Komenda Główna Policji z akcją edukacyjną dl seniorów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we współpracy z Komendą Główną Policji, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego rozpoczynają akcję edukacyjną mającą zapobiegać oszustwom wobec seniorów.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
UOKiK, ZUS, KRUS i Komenda Główna Policji z akcją edukacyjną dl seniorów

UOKiK przygotował ponad 350 tys. ulotek, które będą dystrybuowane do starszych osób przez Policję, ZUS i KRUS. Będą rozdawane podczas spotkań przedstawicieli tych czterech instytucji z seniorami. Dodatkowo w siedzibach i biurach ZUS i KRUS zawiśnie ponad 3 tys. plakatów  informujących o akcji.

UOKiK informuje, że starsi konsumenci  są najczęściej narażeni na nieuczciwe praktyki podczas sprzedaży na prezentacjach, a także w czasie wizyt akwizytorów. Często zapraszani są na rzekomo bezpłatne pokazy, których rzeczywistym celem jest sprzedaż drogich produktów lub usług, np. urządzeń kuchennych, pościeli, czy pakietów medycznych. Kolejnym działaniem niezgodnym z prawem jest podszywanie się przez przedstawicieli handlowych pod dotychczasowego dostawcę usług telekomunikacyjnych i energii. Nieświadomi konsumenci, odwiedzani w domu przez miłych i elegancko ubranych akwizytorów, kuszeni są obietnicami niższych rachunków. Po pewnym czasie okazuje się, że podpisali niekorzystne dla siebie umowy – uzasadnia akcję UOKiK.

Wspólna akcja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendy Głównej Policji, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ma ostrzegać seniorów przed nieuczciwymi praktykami, a także przypominać o przysługujących im prawach, w tym możliwości rezygnacji – w ciągu 14 dni – z umowy podpisanej we własnym domu lub na pokazie.

- Ochrona starszych konsumentów to jeden z priorytetów UOKiK. Urząd prowadzi wiele postępowań i wydaje decyzje dotyczące sprzedaży na pokazach lub podczas wizyt w domach konsumentów. Zaproponowaliśmy zmiany prawne, które mają ograniczyć nieuczciwe działania. Edukujemy również konsumentów w zakresie ich praw oraz przestrzegamy przed nieuczciwymi praktykami – mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PR Calling odpowiada za komunikację Exea

PR Calling odpowiada za komunikację Exea

Irlandia wszczyna dochodzenie w sprawie platformy X. Chodzi o naruszenie DSA

Irlandia wszczyna dochodzenie w sprawie platformy X. Chodzi o naruszenie DSA

Jakub Zajdel ponownie EMEA presidentem w IPREX Global Communication

Jakub Zajdel ponownie EMEA presidentem w IPREX Global Communication

Pozew zbiorowy przeciw Google. Gigant włączał asystenta AI w Gmailu, Chat i Meet

Pozew zbiorowy przeciw Google. Gigant włączał asystenta AI w Gmailu, Chat i Meet

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI
Materiał reklamowy

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI

Projekt nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa w Sejmie

Projekt nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa w Sejmie