UPC bada telewidzów

UPC przeprowadza europejskie badania preferencji telewidzów w roku 2005: Czy wiek robi różnicę?

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Czy Europejczycy postrzegają telewizję jako wiarygodny środek przekazu? Czy telewizja ma wpływ na poglądy polityczne i religijne? Czy postrzeganie telewizji różni się pomiędzy poszczególnymi grupami wiekowymi? Doroczne, europejskie badania przeprowadzone przez UPC, czołowego dostawcę szerokopasmowych usług telewizyjnych i telekomunikacyjnych na starym kontynencie, dadzą odpowiedzi na te pytania. Wyniki badań zostaną przedstawione w grudniu tego roku.

Badania zostaną przeprowadzone na grupie ponad 6 000 telewidzów wśród 10 milionów abonentów we wszystkich 14 krajach europejskich, w których UPC dostarcza usługę telewizji kablowej, czyli w Holandii, Francji, Szwajcarii, Austrii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Belgii, Rumunii, Polsce, na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji oraz w Słowenii. Badania koordynowane są przez instytut Research International.

Dzięki tym europejskim badaniom dowiemy się więcej o tym, jak nasi abonenci korzystają z telewizji i jaką rolę odgrywa w ich życiu. Badania będą koncentrować się również na różnicach w sposobach korzystania z telewizji między widzami młodszymi a starszymi - powiedział Simon Boyd, Dyrektor Generalny UPC Polska. Wyniki badań zostaną wykorzystane m.in. przy analizie kształtu oferty UPC, z uwzględnieniem różnic kulturowych w poszczególnych krajach.

Tegoroczne europejskie badania preferencji telewidzów UPC będą dotyczyć również wiarygodności programów informacyjnych w opinii starszych i młodszych widzów. Dodatkowo respondenci we wszystkich czternastu krajach będą mieli możliwość wybrania swojego ulubionego prezentera lub prezenterki programu informacyjnego. Telewidzowie będą oddawać swoje głosy na dziesięciu kandydatów i kandydatek, zarówno ze stacji publicznych, jak i komercyjnych. UPC ogłosi zwycięzców w poszczególnych krajach  - prezenterów lub prezenterki z największą liczbą głosów - w grudniu br.

UPC przeprowadza europejskie badania preferencji telewidzów po raz drugi. W 2004 roku badania koncentrowały się na upodobaniach i oczekiwaniach telewidzów w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Według wyników tych badań, dwie trzecie widzów europejskich było za zakazem emisji programów ze scenami przemocy w czasie świąt. Filmy familijne okazały się gatunkiem najbardziej popularnym w całej Europie, a w czasie Świąt Bożego Narodzenia widzowie najmniej zainteresowani byli relacjami sportowymi na żywo. 81% Europejczyków uważało, że programy religijne w czasie świąt są zbyt mało interesujące. UPC Polska jest  dostawcą usług telewizji kablowej i szerokopasmowego dostępu do internetu w Polsce.  Zgodnie z danymi finansowymi na koniec czerwca 2005 roku UPC Polska miała około miliona abonentów telewizji kablowej i ponad 100 tysięcy użytkowników internetu.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"