Według sprawozdania finansowego jej właściciela, koncernu Liberty Global, firma UPC Polska na koniec ub.r. obsługiwała 1,484 mln klientów, dostarczając im 3,168 mln jednostkowych usług (RGU), wobec 1,43 mln użytkowników i 3,01 mln usług kwartał wcześniej.
Liczba klientów internetu stacjonarnego wzrosła przez kwartał o 18 tys. do 1,23 mln, a płatnej telewizji - o 19 tys. do 1,264 mln. Natomiast liczba użytkowników telefonii stacjonarnej zmalała o 4,6 tys. do 674,4 tys.
Na koniec grudnia z dekoderów Horizon korzystało 731 tys. klientów UPC Polska, o 88 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników Connect Boxów zwiększyła się w ciągu roku o 104 tys. do 704 tys.
Usługa telefonii mobilnej, którą UPC Polska świadczy od lipca ub.r. w oparciu o sieć Play, na koniec grudnia miała 9 tys. użytkowników, wobec 4,9 tys. na koniec września.

Przychody z oferty UPC Biznes wzrosły rok do roku o 12 proc., głównie dzięki wzrostowi jej użytkowników o 9 tys.
W zasięgu UPC Polska na koniec ub.r. było 3,549 mln gospodarstw domowych, o 84 tys. więcej niż na koniec 2018 roku.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/upc-polska-telewizja-i-internet-stacjonarny-nowy-pakiet-promocja-z-telefonia-mobilna-wideo,7170759747360897a ##
- Rok 2019 był dla nas przełomowy. Staliśmy się w pełni konwergentnym operatorem, zapewniającym klientom najlepszej jakości usługi stacjonarne i komórkowe, których filarem jest nasza nowoczesna sieć gigabitowa. Przełożyło się to na trzykrotnie szybszy wzrost bazy klientów, niż w roku 2018, a także na potwierdzenie naszej pozycji lidera w zakresie obsługi klienta - wylicza Robert Redeleanu, CEO w UPC Polska. - Na tych fundamentach wchodzimy w rok 2020, który będzie rokiem innowacji. Z zespołem, który jeszcze lepiej potrafi zdobywać zaufanie klientów, jesteśmy w pełni skoncentrowani na dalszym rozwoju i gotowi konkurować z największymi graczami, aby budować pozycję lidera na rynku usług konwergentnych - dodaje.

Polska jest dla Liberty Global większym rynkiem od Szwajcarii, Irlandii i Słowacji, natomiast znacznie mniejszym niż Belgia. Zdecydowanie najwięcej klientów firma ma w Wielkiej Brytanii.
Przychody UPC Polska zmalały z 440,7 mln dolarów w 2018 roku do 425,7 mln dolarów w ub.r. Przy czym biorąc pod uwagę osłabienie kursu dolara wobec złotego, w naszej walucie wpływy firmy zwiększyły się z 1,59 do 1,63 mld zł.

Liberty Global ze spadkiem wpływów i zysku
Ogółem Liberty Global zanotował w ub.r. spadek przychodów z 11,96 do 11,54 mld dolarów oraz zysku operacyjnego z 839,1 do 745,5 mln dolarów.
Koncern ograniczył wydatki inwestycyjne - w 2016 i 2017 wynosiły po ponad 6 mld dolarów, w 2018 roku 5,12 mld dolarów, a w ub.r. 4,78 mld dolarów.

W naszym kraju Liberty Global oprócz UPC Polska poprzez swoją spółkę zależną LGI Ventures ma 17 proc. akcji ITI Neovision, operatora Platformy Canal+. Dwa tygodnie temu poinformowano, że LGI Ventures i drugi mniejszościowy akcjonariusz TVN rozważają sprzedaż tych akcji poprzez wprowadzenie ITI Neovision na warszawską giełdę.











