Sieć kablowa UPC Polska na koniec ub.r. obsługiwała 1 437 400 klientów, co oznacza wzrost o 800 abonentów względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,06 proc. - wynika z raportu rocznego opublikowanego przez Liberty Global, właściciela operatora.
Wzrost ten udało się osiągnąć m.in. dzięki akwizycjom. W maju ub.r UPC przejęło operatora Telco Lublin, świadczącego w sumie 16 tys. usług (więcej na ten temat), zaś w grudniu ub.r. kupiło spółkę telekomunikacyjną Azart-Sat, sprzedającą klientom 19 tys. usług (dowiedz się więcej).
Na koniec grudnia ub.r. UPC Polska miała 1 201 400 użytkowników usług telewizyjnych. To mniej o 33,9 tys. niż rok wcześniej (spadek o 2,74 proc.). Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec IV kwartału ub.r. sieć obsługiwała już 918,8 tys. klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 8,31 proc.). Z kolei liczba użytkowników wersji analogowej spadła o 26,98 proc. do 282,6 tys.

Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec grudnia ub.r. wyniosła już 997,2 tys., co oznacza wzrost w ciągu roku o 8,88 proc. Operator podaje, że do poziomu 82,6 proc. wzrósł odsetek klientów posiadających dostęp do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej.
O 6,63 proc. poszła do góry natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec grudnia ub.r. operator miał już 556,4 tys. takich abonentów.
Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 31 grudnia ub.r. korzystali z 2,76 mln usług (rok wcześniej z 2,67 mln).
- Rok 2014 był dla UPC Polska rokiem przełomowych innowacji, takich jak wprowadzenie platformy Horizon, która oferuje dostęp do unikatowych funkcji i bogactwa cyfrowej telewizji, w tym ofert na życzenie jak MyPrime Filmy i Seriale. UPC kontynuowało strategię rozwoju mobilności swoich usług, wprowadzając m.in. Horizon Go, aplikację pozwalającą na oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych, także w zasięgu sieci darmowych hotspotów UPC Wi-Free - podsumowuje Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska.











