Urinal Intensive ulubioną reklamą, kampania Volkswagena najbardziej rozpoznawalna (wideo)

W grudniu ub.r. najchętniej oglądane przez Polaków były spoty Urinalu Intensive, Media Expert z udziałem Dody oraz Cyfrowego Polsatu, zaś najbardziej rozpoznawalną okazała się kampania Volkswagena.

jj
jj
Udostępnij artykuł:

Do badania zakwalifikowano 10 spotów reprezentujących najpopularniejsze segmenty rynkowe i mających w grudniu najwięcej emisji. Respondenci mieli odpowiedzieć na pytanie: „Które z poniższych reklam emitowanych w telewizji w ostatnim miesiącu podobały się Panu/ Pani najbardziej? Proszę obejrzeć wszystkie i wskazać maksymalnie trzy reklamy”.

Pierwsze miejsce w tym zestawieniu zajęła reklam Urinalu Intensive, przy czym spot podobał się bardziej kobietom oraz mieszkańcom wsi. Na drugim miejscu uplasowała się reklama Media Expert z udziałem Dody, która najbardziej przypadła do gustu osobom w wieku do 30 lat, jak też odbiorcom z wykształceniem średnim i wyższym. Reklama znacznie bardziej podobała się osobom, które się uczą i studiują niż emerytom, rencistom i zajmującym się domem. Najmniejsze uznanie reklama zdobyła natomiast wśród mieszkańców wsi. Spot Cyfrowego Polsatu najbardziej przypadł do gustu mieszkańcom małych miast, a zdecydowanie najmniejszym uznaniem cieszył się wśród osób z wyższym wykształceniem. Reklama bardziej podobała się widzom zarabiającym najwięcej oraz poniżej 75 proc. średniej niż tym deklarującym średnie dochody.

10 najbardziej lubianych reklam w grudniu 2013

1. Urinal Intensive (40% wskazań)

2.  Media Expert (39% wskazań)

3. Cyfrowy Polsat (32% wskazań)

4. Plus (29% wskazań)

5. Tymbark (27% wskazań)

6. Witaminy Centrum (20% wskazań)

7. Rutinoscorbin (20% wskazań)

8. Lidl (14% wskazań)

9. Snickers (14% wskazań)

10. Vivus.pl (7% wskazań)

Wśród spontanicznie wskazywanych akcji reklamowych największym uznaniem cieszyła się kampania Volkswagena, która tym samym zdetronizowała zajmującą od kilku miesięcy pierwsze miejsce w zestawieniu markę Play. Spot Volkswagena z psem imitującym dźwięki samochodu był najczęściej spontanicznie przywoływaną pojedynczą reklamą, mimo że zaczęła być emitowana dopiero w grudniu.

Drugie miejsce wśród spontanicznie wskazywanych ulubionych spotów przypadło sieci Play, w której kampanii wciąż najlepiej rozpoznawaną bohaterką jest Barbara Kurdej-Szatan. Trzecią pozycję zajął Orange z popularnymi od lat postaciami Serca i Rozumu.

Na czwartym miejscu uplasowała się kampania papieru toaletowego Regina, dzięki humorystycznemu spotowi. Piątą pozycję zajęła utrzymana w podobnej konwencji kampania Nju mobile.

Badanie zrealizowano w dniach 8-17 stycznia 2014 roku metodą CAWI na 1002 osobach powyżej 16. roku życia mieszkających w Polsce. Była to grupa reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu, wielkości miejscowości zamieszkania i wykształcenia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+