Użytkownicy komórek chcą spersonalizowanych usług

Ponad 650 milionów użytkowników telefonów komórkowych (13 proc. ogółu) co najmniej raz w miesiącu korzysta z internetu z poziomu swoich urządzeń.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen na zlecenie Tellabs wynika, że 2/3 mobilnych użytkowników z całego świata jest zainteresowanych "inteligentnymi" usługami, które dostarczałyby im informacji na podstawie ich osobistych preferencji, lokalizacji czy pory dnia.

Oczekują oni tego typu usług od różnego rodzaju dostawców. Dla 44 proc. respondentów najlepszym źródłem usług opartych na lokalizacji są operatorzy komórkowi. 22 proc. badanych wskazuje tutaj na kombinację różnych dostawców, 13 proc. na innych dostawców aplikacji internetowych, po 5 proc. na producentów komórek i reklamodawców, 4 proc. na dostawców przewodników dla podróżnych, a 2 proc. na serwisy społecznościowe.

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku innego rodzaju treści, takich jak newsy, media i rozrywka, gdzie blisko połowa badanych wskazuje na operatorów komórkowych jako najlepsze źródło, a następnie wymieniani są inni dostawcy internetowi i kombinacja różnych dostawców.

Dostrzegalna różnica pojawiła się jedynie w przypadku mobilnych usług w zakresie zakupów. Tutaj maleje znaczenie operatorów, a bardziej istotnym źródłem informacji są reklamodawcy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu