Użytkownicy Spotify pokochali audiobooki

W ciągu ostatniego roku liczba słuchających audiobooków na platformie Spotify wzrosła o 36 proc., a czas poświęcony na ich słuchanie zwiększył się o 37 proc.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Użytkownicy Spotify pokochali audiobooki
Unsplash

Audiobooki stają się coraz bardziej popularne, co może budzić obawy w branży muzycznej dotyczące ich potencjalnego wpływu na zmniejszenie słuchalności muzyki. Spotify podkreśla jednak, że ich wypłaty dla przemysłu muzycznego wciąż rosną, osiągając 10 mld dol. w 2024 roku.

Książki do słuchania na Spotify

W planie Premium Spotify użytkownik ma możliwość próbnego odsłuchu 15 godzin audiobooków. Firma planuje dalej rozwijać tę kategorię, co może mieć wpływ na przyszłość rynku literackiego w Polsce.

Jak komentował Owen Smith, szef działu audiobooków w Spotify, szczególnym zainteresowaniem cieszą się dziecięce książki oraz krótkie opowieści. Słuchacze często zapoznają się z fragmentami różnych książek, co pomaga im odkrywać nowe treści.

Jak podaje platforma, ogólna liczba użytkowników Spotify wzrosła o 11 proc. do 696 mln miesięcznie aktywnych użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów