Należący do Conde Nast magazyn „Vanity Fair” poświęcony kulturze, polityce, życiu gwiazd i modzie ukazuje się na rynku od 1913 r. Treści publikowane przez miesięcznik są także dystrybuowane za pośrednictwem internetowego serwisu Vanity Fair.
Do tej pory materiały zamieszczane online były dostępne bez ograniczeń, teraz jednak redakcja zapowiedziała zmianę swojej polityki w tym zakresie i wprowadzenie paywalla.
Wydawca informuje, że internauci będą mieli darmowy dostęp do 4 artykułów w miesiącu. Po wyczerpaniu tego limitu zostaną poinformowani o możliwości wykupienia subskrypcji kosztującej 19,99 dol. na rok, jednak przez pierwsze 3 miesiące w ramach promocji opłata nie będzie naliczana.
W ramach abonamentu czytelnicy mają otrzymać nie tylko pełny dostęp do bieżącej zawartości serwisu internetowego, ale także do materiałów archiwalnych oraz ekskluzywnych treści przygotowywanych przez redakcję.

Wydawca wyjaśnia, że przez wprowadzenie paywalla chce zapewnić sobie środki do dalszego rozwoju tytułu, a także dostarczania odbiorcom treści na coraz wyższym poziomie.
Jesienią ub.r. „Vanity Fair” przeszedł istotną zmianę personalną. Po 25 latach pismem przestał kierować Graydon Carter, a na stanowisku redaktora naczelnego zastąpiła go Radhika Jones.











