Vectra inwestuje w technologie

Vectra, rozpoczęła prace nad uruchomieniem nowoczesnego Centrum Obsługi Klienta oraz wprowadzeniem nowego systemu billingowego.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Za dostarczenie technologii i sprzętu odpowiada firma Alcatel, która zajmie się też integracją wszystkich wdrażanych rozwiązań. Rozpoczęcie działalności przez Centrum i start systemu planowane są na czerwiec tego roku - podano w komunikacie.

Wdrożenie nowych rozwiązań ma na celu podniesienie jakości obsługi klientów oraz udoskonalenie i przyśpieszanie wszystkich procesów związanych z zarządzaniem danymi. Dzięki temu abonenci zyskają szybki i łatwy dostęp do informacji o swoim rachunku, zamówionych usługach, nowościach w ofercie, pomocy technicznej itd. Ponadto, wprowadzenie nowego systemu billingowego umożliwi ujęcie wszystkich opłat abonamentowych na jednym rachunku o czytelnej strukturze, dzięki czemu abonenci zaoszczędzą na opłatach pocztowych lub przelewach bankowych. W przyszłości Vectra planuje także wprowadzenie możliwości samodzielnego zarządzania kontem abonenckim przez internet.

Podpisana z firmą Alcatel  umowa na zintegrowany system zarządzania procesami biznesowymi przewiduje dostawę trzech podsystemów: Call Center, Billing i Work Flow. Pierwszy z nich – Call Center – obejmuje funkcjonalności związane z telefoniczną obsługą abonentów oraz uruchomienie nowych kanałów kontaktu, takich jak e-mail, faks, komunikator internetowy. Billing to najnowszej generacji system billingowy – na licencji Suntech - obsługujący obecnie oferowane przez VECTRĘ usługi, czyli telewizję kablową, dostęp do internetu i telefonię, oraz usługi planowane w przyszłości, np. telewizję cyfrową, video on demand, pay per view. Work Flow obejmie z kolei wszystkie procesy biznesowe w ujednoliconym systemie informatycznym, ułatwiając zarządzanie relacjami z klientem: wystawianie rachunków, księgowanie wpłat, rejestrację usterek, przygotowanie zleceń dla serwisantów, zarządzanie kalendarzem serwisantów, sprzedaż, instalację i aktywację nowych usług, raportowanie itd.

„Wdrożenie nowych rozwiązań w sferze informatycznej to duże przedsięwzięcie organizacyjne, które jest jednak niezbędne, by sprostać rosnącym wyzwaniom rynku i oczekiwaniom klientów. Specyfika działalności operatorów kablowych podlega znacznym przekształceniom, związanym z coraz łatwiejszym dostępem do technologii w zakresie przesyłania danych, głosu i obrazu, a także zarządzania odbieranymi informacjami. Operator, który chce być konkurencyjny musi posiadać także zaplecze zdolne do przetworzenia wszystkich informacji pojawiających w toku rozszerzonej działalności biznesowej. Takie właśnie zaplecze zbudujemy przy współpracy z firmą Alcatel  – komentuje Tomasz Żurański, prezes Vectra SA.

Wdrożenie będzie prowadzone etapami. Abonenci Vectry z pierwszych miast objętych nowym systemem będą mogli skorzystać z usług Centrum Obsługi Klienta już w czerwcu tego roku. Wtedy też trafią do nich pierwsze rachunki drukowane na pojedynczych blankietach. Stopniowo system będzie obejmował kolejne miejscowości i grupy abonentów tak, aby w I kwartale następnego roku był dostępny już we wszystkich sieciach Vectry. Natomiast udostępnienie możliwości zarządzania kontem i rachunkiem abonenckim przez internet planowane jest w 2007 roku.

Inwestycje  w nowoczesne platformy informatyczne mają charakter kompleksowy, ponieważ uruchomienie systemu do obsługi klientów poprzedzono wdrożeniem systemu klasy ERP – IFS Applications - który ułatwi zarządzanie Grupą i koordynację wewnętrznych procesów biznesowych. Dostawcą technologii i firmą wdrażającą była IFS Poland. Nowy system ERP obejmuje obszary takie jak: kontrola obiegu dokumentów, finanse i księgowość, gospodarka magazynowa, projekty inwestycyjne i konserwacja sieci, środki trwałe oraz kadry i płace. Zarówno system wprowadzany przez Alcatel jak i IFS będą zintegrowane w zakresie finansowym i zarządzania magazynami - podano w komunikacie.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"