45 proc. polskich internautów odwiedza Netflixa, KSW i UPC podbiły wyniki Viaplay

W grudniu Netflix osiągnął w Polsce swój kolejny rekordowy wynik - 13,3 mln użytkowników, a Viaplay wraz z pierwszą transmisją gali KSW i promocją w UPC Polska osiągnęła wzrost o 66 proc. Sporo zwiększyły się też wyniki Canal+ online i HBO GO, natomiast spadki zanotowały platformy Wirtualnej Polski i Telewizji Polskiej, a także Polsat Box Go.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
45 proc. polskich internautów odwiedza Netflixa, KSW i UPC podbiły wyniki Viaplay
Walka podczas gali KSW

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netflixa jako serwis www i aplikację mobilną w grudniu ub.r. odwiedziło 13,34 mln polskich internautów, co dało 44,9 proc. zasięgu.

Netflix jest najpopularniejszym serwisem VoD i OTT w Polsce od drugiej połowy 2019 roku, dał się wyprzedzić jedynie w lutym ub.r., kiedy na należącym do Grupy TVN Discovery Playerze premierę miała komedia „Listy do M. 4”, z powodu lockdownu nieemitowana wcześniej w kinach.

Amerykańska platforma spore wzrosty notowała także w drugiej połowie ub.r., kiedy w badaniu Mediapanel zaczęto podawać łączne dane serwisów www i aplikacji mobilnych. Netflix w sierpniu miał 11,94 mln polskich użytkowników, w październiku - 12,27 mln, a w listopadzie - 13,02 mln.

Ilu subskrybentów ma Netflix w Polsce?

W badaniu Mediapanel mierzona jest liczba użytkowników, czyli internautów, którzy przynajmniej raz w miesiącu odwiedzili dany serwis i aplikację. W przypadku platform subskrypcyjnych dane o liczbie płacących użytkowników w Polsce podaje jedynie CDA, ponieważ jest notowane na warszawskiej giełdzie, a sprzedaż subskrypcji do CDA Premium to lwia część biznesu firmy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-udostepnianie-konta-lamanie-regulaminu-jaka-kara,7170055924336769a ##

Na koniec września ub.r. z platformy CDA Premium i wprowadzonej w niej w sierpniu usługi CDA TV ze streamingiem 90 stacji telewizyjnych korzystało 379 tys. subskrybentów, wobec 285 tys. rok wcześniej. Przełożyło się to na wzrost kwartalnych wpływów ze sprzedaży subskrypcji z 14,06 do 16,1 mln zł.

Natomiast według badania Mediapanel w grudniu CDA Premium (to część serwisu CDA.pl z kategorii VoD i OTT) miało 3,37 mln użytkowników i 11,36 proc. zasięgu.

Globalnie Netflix na koniec września ub.r. miał 213, 56 mln subskrybentów, o 4,4 mln więcej niż kwartał wcześniej. W obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki liczba subskrybentów zwiększyła się z 68,7 do 70,5 mln.

W grudniu na platformie pojawiły się m.in. drugi sezon serialu „Wiedźmin” na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego oraz film „Nie patrz w górę”, który był hitem końcówki miesiąca.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nie-patrz-w-gore-netflix-film-podcast-mateusz-morawiecki,7170059818670209a ##

Viaplay z KSW i UPC zyskała 730 tys. użytkowników

Oprócz Netflixa w czołowej dziesiątce platform VoD i OTT są dwie zagraniczne marki, które na dobre pojawiły się u nas w zeszłym półroczu. Prime Video w grudniu zanotował 2,35 mln polskich użytkowników i 7,9 proc. zasięgu. Z platformy można było już korzystać wcześniej, natomiast w połowie października Amazon, w pełnej wersji działający u nas od marca ub.r., zaoferował usługę subskrypcyjną Prime, w ramach której oprócz nielimitowanych dostaw zakupów z platformy można korzystać z Prime Video.

Z kolei skandynawska platforma Viaplay zadebiutowała w Polsce na początku sierpnia, wraz z nowym sezonem rozgrywek piłkarskich. Obecnie pokazuje m.in. ligę niemiecką, Ligę Europy, Ligę Konferencji i wiele zawodów w innych dyscyplinach, jesienią udostępniła nowy polski sezon show „Fort Boyard”.

W grudniu Viaplay odwiedziło 1,83 mln polskich internautów, co dało 6,16 proc. zasięgu, podczas gdy miesiąc wcześniej było to 1,1 mln użytkowników i 3,69 proc. zasięgu. Do tego wzrostu zapewne przyczynił się początek współpracy z KSW - w połowie grudnia na platformie pierwszy raz pokazywano galę tej federacji, a od br. zaplanowano transmisje 12 gal rocznie.

W efekcie Viaplay w grudniu zyskała użytkowników, mimo że w listopadzie zakończono promocję z darmowym dostępem do platformy przez pierwsze 30 dni. Lepsze wyniki zanotowała jedynie we wrześniu: 2,25 mln internautów i 7,71 proc. zasięgu, a nieco gorsze w październiku: 1,66 mln użytkowników i 5,63 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mediapanel-grudzien-ringier-axel-springer-polska-najwyzej-z-polskich-wydawcow-w-gore-interia-i-gazeta-rekord-tiktok,7170055482762881a ##

Z kolei portal WP.pl w kategorii VoD i OTT zanotował 4,52 mln odwiedzających i 15,22 proc. zasięgu. Te statystyki dotyczą głównie platformy WP Pilot oferującej streaming ponad 100 kanałów telewizyjnych, zdecydowaną większość w płatnych pakietach.

Player i HBO przed platformami TVP i Polsatu

W zestawieniu jest pięć platform nadawców telewizyjnych. Najpopularniejszy w tym gronie jest Player, którego w grudniu odwiedziło 4,67 mln internautów, co dało 15,71 proc. zasięgu. Od prawie roku platforma jest w pełni odpłatna, w październiku podwyższono ceny najtańszych pakietów.

HBO GO, zapewniające cały ruch HBO w kategorii VoD i OTT (start platformy HBO Max w Polsce zapowiadano na początek br.), zanotował 3,83 mln polskich użytkowników i 12,89 proc. zasięgu.

Poniżej 3 mln odwiedzających miały trzy inne platformy. Część TVP.pl z treściami VoD i OTT odwiedziło 2,89 mln internautów (co dało 9,72 proc. zasięgu), Canal+ online - 2,87 mln (9,65 proc. zasięgu), a Polsat Box Go - 2,69 mln (9,04 proc. zasięgu).

Ta ostatnia platforma, oferująca treści w modelu subskrypcyjnym, ruszyła we wrześniu ub.r., razem z bezpłatnym Polsat Go zastąpiła Iplę. Natomiast Canal+ online jest rozwijany od wiosny 2020 roku, w sierpniu ub.r. zaczął być sprzedawany we wspólnej ofercie z Netflixem, a miesiąc później pojawił się w nim pakiet ze stacjami Polsat Sport Premium i Eleven Sports. Równocześnie Canal+ wyłączał swoim kolejnym abonentom telewizyjnym platformę nc+ GO.

grafika

W porównaniu z listopadem Netflix zyskał 332,7 tys. polskich internautów, co oznacza wzrost o 2,5 proc.

Zdecydowanie najmocniej w górę poszły wyniki Viaplay (o 730 tys. użytkowników, czyli 66,3 proc.), natomiast więcej niż Netflix zyskało też kilka innych platform. Na Playerze liczba użytkowników zwiększyła się o 563,8 tys. (czyli 13,7 proc.), na HBO GO - o 544,2 tys. (16,5 proc.), a na Canal+ online - o 491,3 tys. (20,7 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/vod-i-wideo-w-internecie-podsumowanie-2021-roku-prognozy-na-2022-rok,7170058741036673a ##

Z kolei CDA Premium zanotowało wzrost o 267,3 tys. (8,6 proc.), a Prime Video - o 188,6 tys. (8,7 proc.).

Polsat Box Go z największym spadkiem

Zmalały wyniki trzech platform. WP.pl w kategorii VoD i OTT straciła 150,8 tys. użytkowników (to 3,2 proc. w dół), TVP.pl - 187,6 tys. (6,1 proc.), a Polsat Box Go - 300,3 tys. (10 proc.).

Dla tej ostatniej platformy to kolejny spadkowy miesiąc. We wrześniu miała 3,99 mln użytkowników, a w październiku - 3,34 mln.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"