Visa godna zaufania

Reklama związana z Igrzyskami w Atenach oraz promocje olimpijskie zachęcają do płacenia kartą Visa

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Po raz drugi z rzędu tytuł "Marki Godnej Zaufania" dla Visa w Polsce; Visa drugą najbardziej popularną marką w Europie; reklama związana z Igrzyskami w Atenach oraz promocje olimpijskie zachęcają do płacenia kartą Visa

W największym badaniu konsumenckim w Europie, przeprowadzonym na zlecenie miesięcznika Reader's Digest Polacy po raz drugi z rzędu uznali Visa za markę, którą darzą największym zaufaniem. Łącznie w 13 na 14 krajów europejskich, gdzie przeprowadzono badanie, Visa otrzymała tytuł "Marki Godnej Zaufania" ("Trusted Brand 2004") w kategorii "karty płatnicze". Statuetki wraz z tytułem "Marki Godnej Zaufania" były wręczane wczoraj wieczorem podczas uroczystej gali w Warszawie. Visa podejmuje wiele działań, których celem jest zwiększanie świadomości marki Visa oraz popularyzowanie transakcji bezgotówkowych, czyli najkorzystniejszego sposobu używania karty płatniczej przez konsumentów. Rozpoczęta w kwietniu br. kampania reklamowa oraz kilkanaście promocji prowadzonych wspólnie przez Visa i banki członkowskie wiążą się z Igrzyskami w Atenach.

"Cieszymy się, że marka Visa jest darzona największym zaufaniem spośród kart różnych systemów płatniczych we wszystkich, oprócz jednego, krajach europejskich, gdzie przeprowadzono badanie, w tym w Polsce. Wspólnym celem organizacji Visa oraz banków członkowskich jest to, by karty Visa zawsze dawały największą wygodę i bezpieczeństwo użytkownikom" - stwierdziła Małgorzata O'Shaughnessy, dyrektor generalna Visa International w Polsce. "Spośród różnych kart to właśnie karty Visa są najczęściej używane do zakupów, które są najkorzystniejszą formą posługiwania się kartami płatniczymi" -- dodała Małgorzata O'Shaughnessy. Według danych centrów autoryzacyjno-rozliczeniowych, 2 na 3 płatności w punktach handlowo-usługowych w Polsce to transakcje kartą Visa, zaś w dynamicznie rozwijającym się handlu w internecie ich udział wynosi ok. 80%. Polscy użytkownicy kart Visa wyciągali je w ub. roku z portfela, by zapłacić za zakupy prawie 105 mln razy, tj. o 27% częściej niż w 2002 r.

Visa zwyciężyła w swojej kategorii w 13 krajach objętych badaniem, zajmując tym samym drugie miejsce w Europie za marką Nokia, która w kategorii "telefon komórkowy" uzyskała najwięcej wskazań we wszystkich 14 krajach.

W Polsce Visa zwyciężyła w kategorii "karty płatnicze" otrzymując 72% wskazań, przy czym polscy respondenci spontanicznie najczęściej wymieniali kartę Visa PKO BP. PKO BP jest największym wydawcą kart Visa w Polsce - na prawie 9,7 mln kart Visa w obiegu w Polsce blisko 4,6 mln to karty wydane przez PKO BP. Wśród marek - zwycięzców w swoich kategoriach w Polsce znalazły się także m.in. (w kolejności alfabetycznej): Amica, Colgate, Herbapol, Hortex, IBM, L'Oreal, Nokia, Orbis, Orlen, PKO BP, PZU, Vizir, Wedel i Winiary.

Najkorzystniejszą formą posługiwania się kartami płatniczymi dla konsumentów, punktów przyjmujących karty, banków oraz całej gospodarki jest używanie ich do płatności bezgotówkowych. Poza wygodą wiąże się to m.in. także z faktem, że gotówka jest kosztowna. Dlatego zastępowanie gotówki w płatnościach jest celem różnorakich działań podejmowanych przez organizację Visa i jej banki członkowskie.

Visa chce dalej zachęcać Polaków do płacenia kartami, tak by udział liczby transakcji bezgotówkowych w ogólnej liczbie transakcji zbliżał się do wskaźników zamożniejszych krajów Europy Zachodniej, które rozpoczęły wdrażanie kart płatniczych znacznie wcześniej (np. Hiszpania i Portugalia - 63% i 56%) czy tych krajów, które zapoczątkowały rozwój kart w Europie (Francji - 80%, Wielkiej Brytanii - 74%). Na obecnym etapie cel dla Polski to zwiększenie udziału płatności z obecnych blisko 29 proc. do 35% do końca 2005 r.

Oprócz poszerzania i unowocześniania sieci akceptacji, wprowadzania kart Visa z mikroprocesorem, działań edukacyjnych, istotną rolę odgrywają działania marketingowe, takie jak rozpoczynająca się kampania reklamowa organizacji Visa związana z igrzyskami olimpijskimi Ateny 2004. Kampania, która potrwa w telewizji do 21 maja br. osnuta jest wokół humorystycznie pokazanych pomysłów na to, jak dostać się na igrzyska olimpijskie w Atenach, największe zawody sportowe świata. Można ćwiczyć skok wzwyż w ogródku lądując w ogródku sąsiada, można próbować nabrać olimpijskiej formy pływając w pobliskiej sadzawce, ale wygodniej jest po prostu zapłacić kartą Visa za zakupy czy usługę i mieć szansę wygrania wycieczki we dwoje na Igrzyska.

Ponad 30 banków-wydawców kart Visa w Polsce organizuje wspólnie z Visa International promocje olimpijskie z wieloma atrakcyjnymi nagrodami, zachęcające posiadaczy kart Visa do częstszego ich używania do transakcji bezgotówkowych. Niektóre duże banki zorganizowały indywidualne promocje, w których dodatkowo zachęcają do wyrobienia sobie karty Visa. Głównymi nagrodami są wyjazdy na igrzyska do Aten; w sumie trzydzieści kilka osób obejrzy zmagania olimpijskie na żywo. Wśród kilku tysięcy innych atrakcyjnych nagród są telewizory Panasonic, aparaty cyfrowe Kodak i inne nagrody, które dostarczyli partnerzy ruchu olimpijskiego - Kodak, Panasonic, Reebok, Samsung i Swatch. Na potrzeby promocji został uruchomiony specjalny serwis internetowy www.PromocjaVisa.pl, gdzie można znaleźć szczegóły dotyczące promocji oraz ściągnąć spoty reklamowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji