Szwedzi przygotowali kampanię przeciwko uprzedzeniom i dezinformacji

W ramach szwedzkiej kampanii "Visible Thoughts" przeprowadzono nietypowy eksperyment społeczny. Jego celem jest pokazanie, że warto wyzbyć się swoich uprzedzeń i poznawać ludzi, zanim się ich oceni.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Szwedzi przygotowali kampanię przeciwko uprzedzeniom i dezinformacji

Firma Stampen Media przeprowadziła w szwedzkim Göteborgu eksperyment społeczny. W szklanej witrynie na wzór sklepowej, siadali ludzie o różnym pochodzeniu i wyglądzie. Przechodnie oraz śledzący wydarzenie internauci mogli ich oceniać tylko na podstawie zewnętrznej aparycji. Komentarze z ocenami wyświetlały się w czasie rzeczywistym obok  witryny - widzieli je uczestnicy eksperymentu i publika.

Później uczestnicy eksperymentu z witryny zostali poproszeni o komentarz do ocen, jakie wystawiali im oby ludzie. - Ludzie myślą, że jestem słabo wykształcony, niebezpieczny, że jestem przestępcą. Spotykam się z tym codziennie - gorzko stwierdził jeden z mężczyzn pochodzenia arabskiego. - Ludzie widzą tylko co, co na zewnątrz. Poznajmy, co kryje się w środku. Tylko to ma znaczenie - puentował inny uczestnik.

Kampania miała zainicjować rozmowy na temat uprzedzeń, z których potem bierze się dezinformacja - media często bazują bowiem na społecznych lękach przed konkretnymi grupami społecznymi. Zdaniem autorów kampanii ze Stampen Media, z uprzedzeniami można walczyć, wspierając bezstronne, rzetelne dziennikarstwo. Dzięki temu szerokie masy obywateli mogą choćby spróbować zmienić swoje postrzeganie świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online