Według danych Parks Associates dostawcy wielokanałowych usług wideo (określani jako vMVPD) są obecni w 19 proc. amerykańskich gospodarstw domowych podłączonych do szerokopasmowego internetu. To prawie dwukrotnie więcej niż w 2019 r.
Czytaj także: Gdzie oglądać seriale i filmy za darmo?

OTT zamiast telewizji
Zdaniem analityków rosnąca liczba użytkowników uzupełnia usługi wideo na żądanie o usługi płatnej telewizji online, które oferują pakiety kanałów na żywo za pośrednictwem dedykowanych urządzeń.
- Według raportu wiele gospodarstw domowych, które odcięły się od tradycyjnej płatnej telewizji lub nigdy nie wykupiły abonamentu poszukuje możliwości oglądania filmów na żywo i w bardziej linearny sposób za pośrednictwem opcji online, co napędza wzrost popularności usług vMVPD - potwierdza Paul Erickson, starszy analityk Parks Associates.

Badanie Parks przeprowadzone w trzecim kwartale br. wśród 10 tys. amerykańskich gospodarstw domowych wykazało, że 49 proc. z nich zgłosiło cztery lub więcej usług, to wzrost o 3 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r.











