Sprzedano 182 tys. egz. pierwszego numeru „Vogue Polska”, 10 tys. w prenumeracie

Pierwszy numer magazynu „Vogue Polska” (Visteria) sprzedał się w prawie 182 tys. egzemplarzy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Nie moglibyśmy wymarzyć sobie lepszego startu - mówi nam Justyna Markiewicz, dyrektor zarządzająca Visterii.

Jacek Kowalski
Jacek Kowalski
Udostępnij artykuł:
Sprzedano 182 tys. egz. pierwszego numeru „Vogue Polska”, 10 tys. w prenumeracie
Justyna Markiewicz

Pierwszy numery polskiej edycji „Vogue'a” ukazał się na rynku 14 lutego. Na okładkę trafiły dwie modelki: Anja Rubik i Małgorzata Bela, pozujące na tle czarnej Wołgi oraz Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Autorem sesji okładkowej był niemiecki fotograf Juergen Teller.

Pismo kosztuje 16,90 zł. Można je zamawiać w prenumeracie - kwartalna kosztuje 35 zł, roczna 125 zł, zaś dwuletnia - 245 zł. Wydawca zdecydował się nie zgłaszać magazynu do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, który udostępniania dane o nakładach i dystrybucji tytułów prasowych.

Nakład pierwszego numeru wyniósł 160 tys. egzemplarzy, ale wydawca szybko zdecydował się na dodruk. - Wprowadzając „Vogue Polska”, liczyliśmy się z dużym zainteresowaniem. Już wcześniejsze komunikaty dotyczące tytułu wywołały pozytywne zamieszanie na rynku. Zaprosiliśmy do współpracy Juergena Tellera, bo wiedzieliśmy, że zarówno okładka, jak i cały projekt muszą zostać dostrzeżone, wzbudzić emocje. I to było mocne wejście - mówi Justyna Markiewcz. - Nie mogliśmy wymarzyć sobie lepszego startu. Bardzo szybko okazało się, że założone 160 tysięcy nakładu to za mało, łącznie dzięki dodrukowi nasyciliśmy rynek 210 tysiącami egzemplarzy - opisuje.

Ostatecznie - opierając się na prognozach sieci, dostarczonych przez dystrybutora (Onet-RAS Polska) - wydawca podaje, że sprzedał 181 750 egzemplarzy pierwszego numeru, z czego ok. 10 tysięcy w ramach zamówień przedpremierowych i prenumercie. - „Vogue Polska” to również serwis internetowy, który w ciągu pierwszego miesiąca odwiedziło 350 tysięcy użytkowników oraz social media, w których łącznie obserwuje nas ponad 140 tysięcy osób - mówi Justyna Markiewcz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/anna-wintour-zrezygnuje-z-kierowania-vogue-dlaczego ##

Pierwszy numer był wyjątkowy również pod względem ilości sprzedanych reklam. - Sprzedaliśmy 154 płatne strony reklamowe, to naprawdę dużo. Nawet uwzględniając wyjątkowy charakter „jedynki”. W kolejnych numerach świadomie utrzymujemy niższy klucz reklamowy, z korzyścią dla objętości redakcyjnej. Współpraca z naszymi klientami pokazuje, że nie ma powodu, by zmieniać przyjętą politykę reklamową - wyjaśnia nam Justyna Markiewcz.

Równolegle trwa sprzedaż powierzchni reklamowych w Vogue.pl. - Postawiliśmy na content marketing i treści „szyte dla klientów na miarę”, a nie na reklamę typu display. Także nasza siatka reklamowa na stronie jest autorska, elegancka i zintegrowana z layoutem - mówi Markiewcz.

11 kwietnia na rynku pojawi się już trzeci numer pisma, z kilkoma nowymi rubrykami. - W pierwszym numerze sama sesja Tellera zajmowała ponad 40 stron, zależało nam też na przybliżeniu czytelnikom historii tytułu. Mając to na uwadze, celowo część planowanych stałych rubryk umieściliśmy dopiero w numerze drugim i kolejnych. Takimi rubrykami są np. „Nostalgia” - prezentująca historyczne momenty mody czy fotografii oraz rubryka towarzyska „RSVP” - mówi nam Justyna Markiewcz.

Redaktorem naczelnym „Vogue Polska” jest Filip Niedenthal, jego zastępcą Joanna Lorynowicz, a w roli editor at large występuje Małgorzata Bela. Zespół redakcyjny liczy kilkanaście osób. Wydawcą jest spółka Visteria założona przez Kasię Kulczyk. Pismo drukowane jest w krakowskiej Druk LSC Communications Europe. Za kolportaż, dystrybucję i e-commerce odpowiada Ringier Axel Springer Polska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/justyna-markiewicz-nie-moglismy-sobie-wymarzyc-lepszego-startu-vogue-polska ##

Jacek Kowalski
Autor artykułu:
Jacek Kowalski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"