W 2023 nastąpi spadek inwestycji w produkcję wideo

Według firmy Ampere Analysis nadchodzący rok przyniesie najwolniejszy wzrost wydatków na treści wideo od dekady, z wyjątkiem roku pandemii, czyli 2020. Dla widzów oznacza to mniej nowych i atrakcyjnych treści na platformach. Jak się jednak okazuje, nie wszystkie mają takie same plany.

mm
mm
Udostępnij artykuł:

Firma spodziewa się, że globalne wydatki na nowe produkcje wzrosną zaledwie o 2% rok do roku – będzie to najniższy wzrost od ponad dekady (z wyłączeniem załamania spowodowanego przez Covid w 2020 roku).

Stoi to w wyraźnej sprzeczności z rokiem 2022, w którym globalne wydatki na treści wzrosły o 6% do 238 mld USD, głównie dzięki platformom streamingowym.

Pomimo pewnej ostrożności w drugiej połowie ubiegłego roku, serwisy streamingowe łącznie wydały ponad 26 miliardów dolarów na oryginalne treści w 2022 roku.

Oszczędności platform streamingowych

Sytuacja gospodarcza na całym świecie wymusza oszczędności w gospodarstwach domowych, skłaniając tym samym firmy do wdrażania planów oszczędnościowych i ograniczania wydatków na treści. Do firm, które już wdrażają te środki, należy Netflix. Platforma po pierwszym globalnym spadku liczby abonentów ogłosiła, że w 2023 roku wstrzyma inwestycje w treści. Dowodem na to jest fakt, że w 2022 skasowała aż dwadzieścia swoich seriali.

 

Perspektywy na ten rok nie są jednolite we wszystkich grupach medialnych – niektóre będą nadal napędzać inwestycje podczas gdy inne będą je ograniczać.

Ekspansja Disney+ i Warner Bros. Discovery

W 2023 roku Disney i nowo utworzone Warner Bros. Discovery wyprzedzą Comcast i jego spółki zależne, stając się czołowymi inwestorami w oryginalne treści wideo – Disney osiągnie 10,5 mld USD, a Warner Bros Discovery przekroczy 9,5 mld USD. Netflix będzie nadal wydawał środki na dedykowane treści wideo, wnosząc ponad 25% globalnych inwestycji w oryginalne produkcje przeznaczone na swoją platformę streamingową.

Inwestycje w treści przez nadawców komercyjnych i publicznych nadal utrzymują się poniżej poziomów sprzed pandemii, co jest spowodowane spadkiem przychodów z reklam telewizyjnych wynikającym z gorszej sytuacji gospodarczej i ciągłego przechodzenia odbiorców na platformy streamingowe.

Oczekuje się, że w 2023 roku nadawcy komercyjni staną w obliczu 3% spadku inwestycji w nowe treści.

Więcej tańszych formatów

Hannah Walsh, kierownik ds. badań w Ampere Analysis, powiedziała: „Usługi platform streamingowych odnotują wzrost całkowitych inwestycji w treści w 2023, ale mniejszy o 8% w porównaniu do 25% w 2022 roku.

Usługi VOD nadal będą koncentrować się na dostarczaniu oryginalnych treści, aby konkurować na zatłoczonym rynku, ale już obserwujemy zmianę w ich zamawianiu, która objawia się w postaci większej liczby tańszych formatów”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów