W 2024 roku wzrosną globalne wydatki na produkcję filmów i seriali

Połączenie inwestycji związanych ze zbliżającymi się w USA wyborami prezydenckimi i powrót do produkcji po strajkach w Hollywood prowadzić będzie do wzrostu wydatków na treści, co wpłynie nie tylko na amerykańską branżę filmową i telewizyjną.

MM
MM
Udostępnij artykuł:

Ampere Analysis prognozuje, że globalne wydatki na treści wzrosną o 2 proc. rok do roku po zastoju w 2023 r. Akcja strajkowa prowadzona przez WGA i SAG-AFTRA spowodowała spadek o dwa punkty procentowe w stosunku do pierwotnych oczekiwań. W miarę jak nadawcy i serwisy streamingowe wznowią planowane produkcje, stały przepływ treści sprawi, że osiągną one umiarkowany wzrost.

Prognozy Ampere zakładają, że w 2024 r. branża osiągnie 247 miliardów dolarów, w porównaniu z 243 miliardami dolarów w 2023 roku. - 2023 był gorszym rokiem, niż oczekiwano, pod względem wydatków na treści, niemal wyłącznie z powodu strajków w Hollywood. Dobra wiadomość jest taka, że możemy spodziewać się niewielkiego ożywienia na poziomie 2 proc. po wznowieniu produkcji i zbliżaniu się wyborów w USA – powiedziała Hannah Walsh, główna analityczka w Ampere Analysis.

Mimo że produkcja w Stanach Zjednoczonych została prawie całkowicie zatrzymana, globalne usługi streamingowe przetrwały rok 2023 i kontynuowały stałe dostarczanie nowych filmów i seriali produkowanych poza USA.

Większe inwestycje w oryginalne filmy i seriale z krajów takich jak Niemcy, Indie i Korea Południowa pomogły podnieść wydatki globalnych usług streamingowych na oryginalne treści do ponad 27 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 13 proc. rok do roku.

Amerykańscy nadawcy ucierpieli najbardziej w wyniku strajków w 2023 r., ale wybory prezydenckie w 2024 r. mają zwiększyć przychody z reklam i wydatki na treści, zapobiegając dalszemu spadkowi w nadchodzącym roku.

grafika

- Przewiduje się, że globalne usługi streamingowe zwiększą całkowite inwestycje w treści o 7 proc. w 2024 r., a tym samym pozostaną kluczem do wzrostu wydatków na treści. Jednak nie wszystko jest takie proste i napawa nadzieją, ponieważ wiele studiów zamierza ograniczyć premiery kinowe, a nadawcy obcinają wydatki ze względu na ciągłe spadki cen reklam telewizyjnych – dodaje Walsh.

Koncentrując się na produkcjach międzynarodowych, opóźniając premiery oryginalnych tytułów w USA i zwiększając zapotrzebowanie na prawa sportowe, globalne usługi streamingowe zwiększą w 2024 r. łączne wydatki na treści o 7 proc., do 46 miliardów dolarów.

MM
Autor artykułu:
MM
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów