W ciągu 10 lat sprzedaż „Twojego Stylu” spadła o 20 proc., „Avanti” 27 proc. a „Glamour” 55 proc. (raport)

W okresie od 2005 do 2015 roku prawie wszystkie miesięczniki luksusowe notowały spadki średniej sprzedaży ogółem - wzrost odnotowało tylko „Zwierciadło”. Dane rok po roku w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
W ciągu 10 lat sprzedaż „Twojego Stylu” spadła o 20 proc., „Avanti” 27 proc. a „Glamour” 55 proc. (raport)

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od stycznia do kwietnia 2015 roku wyniosła 206 180 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do całego 2014 roku pismo to zanotowało wzrost o 0,12 proc. Jest to odwrócenie trendu z ostatnich lat, kiedy to tytuł ten z roku na rok miał coraz niższe wyniki sprzedaży. „Twój Styl” w latach 2005-2010 miał średnią sprzedaż na poziomie ponad 250 tys. egz., a potem wynik ten malał rocznie o około 10 tys. egz.

Drugą pozycję zajął shoppingowy miesięcznik „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w latach 2005-2011 rosła (poza rokiem 2009), ale potem gwałtownie zaczęła spadać do 2014 roku. W 2015 roku w porównaniu do całego 2011 roku tytuł ten stracił 45,06 proc. sprzedawanych egz.

Na trzecim miejscu znalazł się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca br. jest miesięcznikiem, a wcześniej był on dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego marcowego i kwietniowego wydania wyniosła 82 533 egz.

Warto dodać, że prawie wszystkie miesięczniki luksusowe w latach 2005-2015 notowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił „Joy” (Marquard Media Polska), którego średni wynik w 2015 roku (w porównaniu do 2006 roku) zmniejszył się aż o 70,04 proc. udziału.

W porównaniu do 2005 roku zyskało tylko „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło) - tytuł ten sprzedawał 18,46 proc. więcej egz., niż w pierwszych czterech miesiącach 2015 roku.

grafika

 

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?