Od poniedziałku 14 czerwca do niedzieli 20 czerwca WP SportoweFakty, stanowiące dział sportowy WP.pl, odwiedziło 6,37 mln użytkowników, czyli 19,18 proc. wszystkich internautów w Polsce - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Był to pierwszy pełny tydzień kalendarzowy od startu Euro 2020. Turniej zaczął się w piątek 11 czerwca, a przynajmniej jeden mecz dziennie rozgrywano do środy 21 czerwca. Czołowi wydawcy internetowi, tak samo jak nadawcy i wydawcy z innych mediów, przygotowali wiele specjalnych programów, sekcji i innych treści o mistrzostwach.
Po ponad 5 mln odwiedzających miały w zeszłym miesiącu dział sportowy Onetu (Ringier Axel Springer Polska) i Sport.pl (Agora). Pierwsza witryna zanotowała 5,76 mln użytkowników i 17,34 proc. zasięgu, a druga - 5,32 mln użytkowników i 16 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-ogladalnosci-14-20-czerwca-tvp1-tvn-polsat-hity-euro-2020,7170169349805697a ##
Sekcję sportową Interii (Grupa Interia-Polsat) odwiedziło 3,34 mln internautów (co dało 10,05 proc.), serwis TVP Sport - 3,25 mln (9,78 proc. zasięgu), a dział sportowy o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 2,62 mln (7,88 proc. zasięgu).
Meczyki.pl miały 1,77 mln odwiedzających i 5,34 proc. zasięgu, a Flashscore.pl - 1,33 mln użytkowników i 4,01 proc. zasięgu. Czołową dziesiątkę zamykają sekcje sportowe Radiozet.pl (Eurozet) i SE.pl (Grupa ZPR Media) - pierwsza zanotowała 1,1 mln internautów i 3,31 proc. zasięgu, a druga - 1,02 mln użytkowników i 3,08 proc. zasięgu.

Osiem czołowych witryn sportowych w minionym tygodniu miało łącznie 29,77 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), natomiast w tygodniu od 31 maja do 6 czerwca miały 19,55 mln internautów. Oznacza to, że zyskały 10,22 mln odwiedzających, co oznacza wzrost o 52,3 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-wygra-euro-2020-final-francja-wlochy-belgia,7170170194040449a ##
WP SportoweFakty w takim ujęciu osiągnęły wzrost o 1,36 mln internautów (czyli 27,1 proc.). Onet Sport zyskał 1,8 mln użytkowników (to 45,4 proc. w górę), Sport.pl - 1,66 mln (też 45,4 proc.), a dział sportowy Interii - 989,7 tys. (42,1 proc.).
Procentowo najmocniej poszły w górę wyniki serwisu TVP Sport i sekcji sportowej o2.pl. W pierwszej witrynie liczba internautów zwiększyła się o 1,95 mln (151,1 proc.), a w drugiej o 1,67 mln (175 proc.).

Telewizja Polska ma wyłączne prawa do transmisji wszystkich meczów Euro 2020, pokazuje je także w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej TVP Sport. W zeszłym tygodniu nasza reprezentacja zagrała dwa spotkania: w poniedziałek przegrała 1:2 ze Słowacją (w kanałach TVP oglądało to średnio 7,52 mln osób, wg danych Nielsen Audience Measurement), a w sobotę zremisowała 1:1 z Hiszpanią (widownia w stacjach TVP wyniosła 8,52 mln).
Z kolei Meczyki.pl osiągnęły wzrost o 516,9 tys. użytkowników (41,1 proc.), a Flashscore.pl - 270,5 tys. (25,5 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/internet-w-maju-wirtualna-polska-przed-axel-springer-polska-i-allegro-instagram-i-netflix-w-gore-na-komputerach,7170175888504961a ##
Powyższe dane nie uwzględniają wyników aplikacji mobilnych o tematyce sportowej, z których część w badaniu Mediapanel nie jest objęta audytem.












