W III kw. rynek urządzeń wearables w górę o 3,1 proc., Apple sprzedało 1,1 mln Apple Watch

Tylko o nieco ponad 3 proc. wzrosła w III kwartale br. globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
W III kw. rynek urządzeń wearables w górę o 3,1 proc., Apple sprzedało 1,1 mln Apple Watch
Apple Watch 2

W III kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 23 miliony urządzeń z kategorii wearables. To o 3,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (22,3 mln).

W przypadku podstawowych urządzeń (głównie opaski fitness), nie obsługujących zewnętrznych aplikacji, które odpowiadają za 85 proc. całego rynku, zaobserwowano dwucyfrowy wzrost. Natomiast zmalała sprzedaż urządzeń smart, oferujących wsparcie dla aplikacji podmiotów zewnętrznych.

Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 5,3 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 11 proc. r/r) i zdobyła 23 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Xiaomi (3,8 mln sprzedanych urządzeń, +4 proc. r/r, 16 proc. udz. w ryn.) i Garmin (1,3 mln sprzedanych urządzeń, +12,2 proc. r/r, 5,7 proc. udz. w ryn.).

Zajmująca czwarte miejsce firma Apple jako jedyna z czołówki największych dostawców zanotowała spadek. IDC szacuje, że sprzedaż zegarków Apple Watch zmalała w ujęciu rocznym aż o 71 proc., z 3,9 miliona do 1,1 miliona sztuk. Top 5 zamyka Samsung.

grafika

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?