W internecie i radiu najwięcej reklam sklepów, a telewizji – farmaceutyków

W sierpniu br. w telewizji najaktywniejsze reklamowo były marki z kategorii farmaceutyków, zaś w internecie i radiu branża handlowa – wynika z danych gemiusAdReal za sierpień br.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
W internecie i radiu najwięcej reklam sklepów, a telewizji – farmaceutyków
Fot. Shutterstock

W internecie w sierpniu 2025 roku odnotowano 84,1 mld emisji kreacji reklamowych, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2958 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,2 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8 sekundy (8,9 sekundy dla kreacji typu display i 6,3 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w sierpniu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 53,1 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 63 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 50,25 proc.

Handel przed mediami i czasem wolnym

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża "Trade" (37,7 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w sierpniu wyniósł 44,8 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 8,6 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 53 proc.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże "Media, books, CD&DVD (7,6 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,1 proc. oraz Leisure time (4,5 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,3 proc.).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w sierpniu ponownie została marka Temu, która wygenerowała 5,5 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 83,1% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,3 mld kontaktów i 80,6 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,5 mld kontaktów i zasięg na poziomie 79,9 proc.).

Ranking TOP 10 marek zamyka Aliexpress z 0,8 mld kontaktów reklamowych.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Farmaceutyki królują w telewizji, ale Lidl najaktywniejszy

W sierpniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża "Pharmaceuticals". Wygenerowała ona 14 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,6 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w sierpniu wyniósł dla tej branży 23,3 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,8 sekundy.

Na drugim miejscu znalazła się branża "Trade" (13 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 21,8 proc. oraz 90,8 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża "Food" (6,7 mld kontaktów reklamowych, SoV – 11,2 proc. i zasięg – 89,5 proc.).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w sierpniu była marka Lidl. Wygenerowała ona 2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,9% Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Na drugim miejscu znalazła się Biedronka (1,55 mld kontaktów reklamowych i 85% zasięgu), natomiast na trzecim – Kaufland (1,3 mld kontaktów i 82,1% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Play z 0,7 mld kontaktów reklamowych i 77,35% zasięgu w populacji 7-75.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 4,2 proc., a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,8 proc. Trzecie miejsce należało do Media Expert z udziałem 2,5 proc.

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Handel dominuje w radiu, na czele Media Expert

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w sierpniu była branża "Trade" (11,3 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże "Pharmaceuticals" (5,2 mld kontaktów) oraz "Leisure time" (1,4 mld kontaktów reklamowych).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w sierpniu 2025 była marka Media Expert - wygenerowała ona 3,55 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,8 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1 mld kontaktów reklamowych, 85,4 proc. zasięgu), na trzecim – Lidl (0,9mld kontaktów, 86,25 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,3 mld kontaktów i 81,1 proc. zasięgu).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w sierpniu marka Media Expert (15,9 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,3 proc.) oraz Lidl (3,8 proc.).

mat.pras.
mat.pras. © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025