W kwarantannie Francuzi oglądają więcej telewizji i spędzają więcej czasu w internecie

Francuzi w czasie kwarantanny spędzili w kwietniu przed telewizorem średnio 4 godz. i 40 minut dziennie - wynika z badań firmy Mediametrie. Programy informacyjne i przemówienia polityków biły rekordy popularności. Wydłużył się też czas spędzany w internecie.

pr / pap / bg
pr / pap / bg
Udostępnij artykuł:
W kwarantannie Francuzi oglądają więcej telewizji i spędzają więcej czasu w internecie
fot. materiały prasowe

Średni czas spędzony przed telewizorem przez Francuzów w kwietniu wydłużył się o 11 minut w porównaniu z marcem.

Absolutny rekord oglądalności odnotowało orędzie prezydenta Emmanuela Macrona z 13 kwietnia, które obejrzało 36,7 mln osób. Prezydent zapowiedział wówczas przedłużenie ogólnokrajowej kwarantanny do 11 maja.

Wzrost liczby widzów przed telewizorami obserwowano przez cały dzień już od godz. 8, a szczyty oglądalności osiągały programy informacyjne w godz. 13-20 – wynika z danych Mediametrie.

Największą oglądalnością cieszył się kanał TF1, który gromadził 18,9 proc. wszystkich widzów, wyprzedzając France 2 (14,3 proc.) i M6 (9 proc.).

Z kanałów informacyjnych najpopularniejsze były: BFMTV (3,4 proc.), LCI (1,6 proc.) oraz CNews (1,4 proc.).

Według danych Mediametrie czas surfowania w internecie wzrósł średnio do 2,5 godz. dziennie w drugiej połowie marca, tj. o 36 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Kwarantanna we Francji rozpoczęła się 17 marca.

„Ten wzrost jest bardziej widoczny na komputerach i tabletach, które są preferowanymi ekranami w domu” - zauważa dyrektor działu internetowego firmy, Bertrand Krug, cytowany we wtorek przez dziennik „Le Figaro”.

Francuzi czas w internecie spędzali głównie w mediach społecznościowych oraz na stronach mediów informacyjnych.

Siedem najpopularniejszych serwisów informacyjnych zyskało we Francji w marcu od 900 tys. do 1,3 mln użytkowników dziennie w porównaniu z lutym. Na czele wzrostów znajduje się Franceinfo z 4,2 mln unikalnych odwiedzających dziennie wobec 3 mln w lutym, co oznacza skok o 40 proc.

Podobny wzrost odnotował portal dziennika „Le Figaro”, który w marcu miał 3,7 mln użytkowników wobec 2,7 mln w lutym.

Najpopularniejszymi w czasie kwarantanny serwisami we Francji są: Franceinfo (29,6 mln użytkowników miesięcznie), "Le Figaro" (27,7 mln) oraz "20 minutes" (25,9 mln).

Bardzo wzrosło zainteresowanie serwisami lokalnymi - portal sieci lokalnych i regionalnych rozgłośni France Bleu znalazł się wśród 50 najpopularniejszych witryn, z 16,8 mln unikalnych odwiedzających miesięcznie.

Jeśli chodzi o komunikatory i media społecznościowe, aplikacja WhatsApp odnotowała we Francji 30,7 mln zalogowań miesięcznie, TikTok - 7,4 mln wejść miesięcznie.

Z platformy YouTube korzystało w marcu około 17,2 mln widzów dziennie, tj. o 2,2 mln więcej niż w lutym. Na Facebooku logowało się dziennie około 2,2 mln użytkowników. W sumie platforma we Francji ma zarejestrowanych 29,5 mln użytkowników.

Rośnie także liczba aplikacji profesjonalnych. Internetowa platforma do wideokonferencji Zoom ma we Francji 7 mln użytkowników korzystających z niej przynajmniej raz w miesiącu, w tym ok. 700 tys. użytkowników korzystających z tego narzędzia co najmniej raz dziennie.

 

 

pr / pap / bg
Autor artykułu:
pr / pap / bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online