W mediach Polacy najbardziej ufają Allegro.pl

W szerokiej branży medialnej największe zaufanie w Polsce ma Allegro.pl – wynika z badania European Trusted Brands firmy Reader's Digest. Natomiast wśród stacji telewizyjnych najbardziej ufamy TVN i Polsatowi.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Allegro.pl jako jedyna marka z szeroko rozumianej branży medialno-technologicznej, okazała się najlepsza w dwóch częściach badania Reader's Digest, które mierzyło zaufanie polskich konsumentów. Brand był zarówno najczęściej wymieniany jako najbardziej godny zaufania, dzięki czemu zdobył Złote Godło, jak i najwyżej oceniany pod czterema względami: jakości, wartości w stosunku do ceny, silnego wizerunku i zrozumienia potrzeb klienta, dzięki czemu otrzymał Kryształowe Godło. W ubiegłym roku Allegro.pl wygrało tylko w tej drugiej kategorii (więcej).

Z kolei wśród stacji telewizyjnych Złote Godło otrzymała TVN, a Kryształowe Godło – Polsat, podczas gdy w ubiegłym roku oba wyróżnienia przypadły temu pierwszemu kanałowi. Natomiast w kategorii sieci telefonii komórkowej Orange i Play zastąpiły ubiegłorocznych zwycięzców: Plusa i Erę.

Ponadto w badaniu Polacy wskazali marki o najlepszej reputacji pod względem ekologii. Zestawiając wszystkie wyniki najlepszy okazał się Osram, natomiast w poszczególnych kategoriach zwyciężyły PKN Orlen (Stacja benzynowa), LOT (Linie lotnicze) i McDonald’s (Sieć fast food), Cif (Środek czyszczący), Duracell (Baterie), Vizir (Proszek do prania), Amica (Urządzenie AGD), Energa (Dostawca energii elektrycznej), PKO BP (Bank), Tesco (Supermarket), Toyota (Samochód) i Castorama (Sklepy dla majsterkowiczów). 

Natomiast w całościowym badaniu – obejmującym ogółem 16 krajów europejskich (oprócz Polski: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry i Wielka Brytania) – najlepsze wyniki osiągnęła Nivea, która wygrała w którejś kategorii we wszystkich państwach. Natomiast wśród banków, towarzystw ubezpieczeniowych, stacji benzynowych oraz biur podróży Europejczycy wskazywali częściej marki krajowe niż globalne.

W tegorocznej edycji European Trusted Brands wzięło udział 32 163 respondentów. Badanie realizowano metodą ankiety on-line i przy pomocy tradycyjnej poczty. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika „Reader’s Digest” w ten sposób żeby, ta próba odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"