W Moskwie automaty sprzedają lajki i obserwujących na Instagramie

W moskiewskich supermarketach pojawiły się automatyczne kioski, w których można kupić hurtem polubienia i obserwujących w serwisie Instagram. Ceny nie są wysokie - za 100 obserwujących trzeba zapłacić równowartość 6,57 złotych, jeszcze mniej kosztuje setka lajków.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
W Moskwie automaty sprzedają lajki i obserwujących na Instagramie

W moskiewskich supermarketach pojawiły się automatyczne kioski, w których można kupić hurtem polubienia i obserwujących w serwisie Instagram. Ceny nie są wysokie – za 100 obserwujących trzeba zapłacić równowartość 6,57 złotych, jeszcze mniej kosztuje setka lajków.

O automatycznych kioskach, które trafiły do kilku centrów handlowych w Moskwie poinformował na Twitterze rosyjski dziennikarz Aleksiej Kowalew.

Nowe maszyny są wyposażone w duży ekran dotykowy oraz wbudowaną kamerę. Ich działanie polega na tym, że użytkownik może zrobić sobie zdjęcie typu selfie i zamieścić je na swoim koncie na Instagramie lub Vkontakte – popularnej w Rosji platformie społecznościowej.

Wraz z fotografią możliwe jest wykupienie pakietu 100 osób obserwujących i dodanie ich do profilu. Cena takiej usługi wynosi 100 rubli, czyli ok. 6,57 zł. Za połowę tej kwoty (50 rubli) można z kolei zakupić 100 polubień wykonanego wcześniej zdjęcia.

Oferowani w automatach obserwujący nie są autentycznymi osobami, ale wygenerowanymi sztucznie kontami, podobnie jest w wypadku sprzedawanych polubień.

Kowalew wyjaśnia na Twitterze, że w Rosji kwitnie biznes związany z płatnym generowaniem sztucznego ruchu w serwisach społecznościowych. Podaje przykład jednego z serwisów, w którym 50 tys. obserwujących kosztuje 16 tys. rubli.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii