W PBC będzie pełna informacja o dochodach wszystkich respondentów

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały autorski model wyliczania dochodów dla respondentów, którzy nie chcą podawać ich w trakcie wywiadu. Został on przygotowany przez stałych ekspertów PBC, dr Jacka Hamana i dr Henryka Banaszaka z wydziału socjologii UW.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Dochody respondentów to często kluczowa informacja dla planowania kampanii reklamowych, tymczasem w Polsce respondenci coraz częściej odmawiają podania tej informacji. Jak wykazały analizy brak informacji o dochodach dotyczy bardzo często ludzi zamożnych, atrakcyjnych klientów, dotychczas nie byli oni zaliczani do grup celowych w kampaniach reklamowych.

Metoda polega na matematycznym modelowaniu, na podstawie wielu innych odpowiedzi jakie udziela respondent w badaniu, jego dochodów. Metoda został opracowana jako odpowiedź na postulat środowiska reklamowego, z którym na Forum SAR/PBC prowadzone są rozmowy o aktualnych potrzebach rynku. Korzyścią z wdrożenia metody będą też pełniejsze dane dla wydawców prasy, którzy teraz będą mogli lepiej opisać swoich czytelników ze względu na ich status majątkowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"