„W Sieci Historii” wyprzedziło „Focus Historia” - dane pism popularnonaukowych i historycznych

W styczniu 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród magazynów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „W Sieci Historii”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 102 993 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 0,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 15,52 proc. i wyniósł 65 557 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu, wynoszący 31,04 proc. do poziomu 7 770 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem wyniosła 30 588 egz., po spadku o 3,60 proc.

We wrześniu ub.r. miesięcznik ten wpisany został do rejestru tytułów kontrolowanych przez ZKDP - do bazy Związku trafiły tegoroczne wyniki rozpowszechniania tego pisma (więcej na temat).

Drugie miejsce zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 196 egz., po spadku o 21,29 proc. W styczniu 2014 roku tytuł ten był liderem.

Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 23 206 egz., po spadku o 23,66 proc. - największym w rankingu miesięczników historycznych.

W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 29,03 proc., pochwalić się mógł magazyn „W Sieci Historii”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „21. Wiek” - było to 15,11 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+