Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 102 993 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 0,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 15,52 proc. i wyniósł 65 557 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu, wynoszący 31,04 proc. do poziomu 7 770 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem wyniosła 30 588 egz., po spadku o 3,60 proc.

We wrześniu ub.r. miesięcznik ten wpisany został do rejestru tytułów kontrolowanych przez ZKDP - do bazy Związku trafiły tegoroczne wyniki rozpowszechniania tego pisma (więcej na temat).
Drugie miejsce zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 196 egz., po spadku o 21,29 proc. W styczniu 2014 roku tytuł ten był liderem.
Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 23 206 egz., po spadku o 23,66 proc. - największym w rankingu miesięczników historycznych.
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 29,03 proc., pochwalić się mógł magazyn „W Sieci Historii”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „21. Wiek” - było to 15,11 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











